Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nederland lijdt verlies van 3 miljoen euro

De markt van tv-reclame stond in het eerste kwartaal onder druk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De EBITA was -3 miljoen euro in het eerste kwartaal van dit jaar, vergeleken met +6 miljoen vorig jaar. Dat maakt RTL Group . Oorzaken van het verlies zijn volgens het mediaconcern een zwakke markt voor televisiereclame, lagere marges op andere activiteiten en hogere programmakosten. De inkomsten waren stabiel: 98 miljoen euro. 

De daling in reclameomzet was 7 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. 

RTL Nederland’s websites hadden in totaal ruim 195 miljoen views (inclusief YouTube). Een jaar eerder was dat nog ruim 150 miljoen. Het tv-marktaandeel van RTL Nederland (aantal kijkrs) in 20-49 daalde licht van 33,0 naar 32,8 procent.

Het inkomen van de gehele RTL Group bleef stabiel op 1,308 miljoen euro. Met de tv-reclamemarkten in Duitsland en Frankrijk gaat het wel goed. Bij RTL Group is de omzet uit de digitale activiteiten fors gestegen met ruim 66 procent naar 88 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in