Radiobestedingen +5 pct in 2010
Het gaat in totaal om 231 miljoen euro, meldt het Radio Advies Bureau (RAB). Het bureau spreekt van een voorzichtig eerste kwartaal, waarna in de andere kwartalen de omzet met gemiddeld zes procent steeg.
Ook het aantal radioadverteerders is in 2010 gestegen, met vier procent naar 1791 adverteerders. De drie grootste branches op radio waren financiële dienstverlening, transport en retail. Deze top drie branches lieten ook de grootste stijging zien. De top drie adverteerders in 2010 waren: KPN, Unilever en General Motors. Volgens RAB was er een explosieve groei bij retailers. Albert Heijn en Lidl behoren tot de vijf grootste groeiers op radio.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta‘Een andere belangrijke ontwikkeling is de explosieve groei bij non-spot', zegt George Bohlander, directeur RAB. '2010 is voor non-spot het absolute topjaar.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid