Overslaan en naar de inhoud gaan

Radiobestedingen +5 pct in 2010

De radiobestedingen zijn in 2010 met 5 procent gestegen ten opzichte van het jaar ervoor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat in totaal om 231 miljoen euro, meldt het Radio Advies Bureau (). Het bureau spreekt van een voorzichtig eerste kwartaal, waarna in de andere kwartalen de omzet met gemiddeld zes procent steeg.

related partner content for mobile comes here

Ook het aantal radioadverteerders is in 2010 gestegen, met vier procent naar 1791 adverteerders. De drie grootste branches op radio waren financiële dienstverlening, transport en retail. Deze top drie branches lieten ook de grootste stijging zien. De top drie adverteerders in 2010 waren: KPN, Unilever en General Motors. Volgens RAB was er een explosieve groei bij retailers. Albert Heijn en Lidl behoren tot de vijf grootste groeiers op radio.

‘Een andere belangrijke ontwikkeling is de explosieve groei bij non-spot', zegt George Bohlander, directeur RAB. '2010 is voor non-spot het absolute topjaar.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in