Overslaan en naar de inhoud gaan

RA*W Cannes: Passie, focus en karakter bepalen succes

‘Earn your place to own something.’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Door Sanne Kragten

Het terugkerende punt in de verhalen die we horen in het kader van ons RA*W goes Cannes-avontuur, is 'karakter'. Wat je onderscheidt van vakgenoten is persoonlijkheid en doorzettingsvermogen. Passie, focus en karakter zijn de keywords voor succes. Bij alle private speakers die voor ons kwamen spreken, zijn deze drie elementen zo voelbaar. En dat werkt aanstekelijk.

related partner content for mobile comes here

Sarah Watson (BBH New York) 
De vrouw die mij enorm inspireerde tijdens een private session is Sarah Watson, Global and NY CSO, BBH New York. Sarah is een echte powervrouw. Ze is benoemd tot de eerste ambassadrice voor het Cannes Lions ‘See It Be It’ programma, een initiatief die vrouwelijke creatieven in de spotlights zet en de kans geeft zich verder omhoog te werken binnen de industrie. 25% van de creatieven die werken bij een bureau is vrouw en 11% zal het schoppen tot Creative Director. Sarah zet zich in om dit percentage te vergroten.

Een wijze les die ze meegaf aan (vooral) de vrouwen is: ‘Ga altijd voor je droom. Wacht niet tot het ‘juiste’ moment in je leven, maar doet er zich een kans voor: grijp hem.’ Ze gaf zichzelf als voorbeeld. Met haar zwangere buik en een kindje dat net kan lopen, werkt ze als CSO bij BBH New York.

Marc de Swaan Arons & Frank van den Driest
Ook hadden we de eer om vragen te stellen aan Marc de Swaan Arons, cmo Kantar Vermeer – New York, en Frank van den Driest , cco Vermeer – Holland. Vermeer is onderdeel van het netwerk WPP en Millward Brown. Zeer onder de indruk raakte ik van deze twee mannen met enorme internationale expertise. De grote les die Marc en Frank ons meegaven is: ‘Earn your place to own something.’

Zorg dat je alles van een onderwerp af weet. Het begint met focus en dan bouw je je expertise uit. Merken en bureaus houden zich vooral bezig met de ‘wat’ vraag, bijvoorbeeld ‘wat is de brand purpose’. Frank legt uit dat het vooral gaat om het hoe. Hoe rol je deze brand purpose internationaal uit in verschillende markten en hoe zorg je ervoor dat deze verschillende markten en daarmee de mensen dit omarmen. Bijvoorbeeld door te luisteren naar belangen van iedereen die er onderdeel van uit maakt.

Als jonkie in het vak, ben ik extreem geïntrigeerd door deze vibe. Ik besef hoe waardevol het is om vakgenoten te ontmoeten van over de hele wereld en kennis te delen. Cannes maakt dit mogelijk. Wat ik naast de berg insights over het vak meeneem naar huis, is de mentaliteit. Succes dwing je af en met passie en focus kom je tot je doel.

Sanne Kragten is producer bij J. Walter Thompson Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in