Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingbaas Unilever 's werelds invloedrijkste cmo'er

Keith Weed staat bovenaan de lijst van de 50 meest invloedrijke marketeers van Forbes.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Keith Weed, chief marketing & communications officer bij Unilever is volgens Forbes de meest invloedrijke marketeer ter wereld.

De lijst is samengesteld met behulp van LinkedIn en Sprinklr. 

De reden die Forbes aanvoert voor Weeds nummeréénpositie is onder andere dat hij zich uitspreekt over belangrijke kwesties in het vak. Zo roept hij digitale platformen op zich te verantwoorden wat betreft waarde, zichtbaarheid en verificatie (de drie V's, value, viewability en verification). Deze week lanceerde hij nog de campagne om stereotypering in advertising tegen te gaan.

De nummers 2-10 in de lijst van Forbes:
2. Antonio Lucio, global chief marketing and communication officer bij HP Inc
3. Phil Schiller, senior VP voor de wereldwijde marketing van Apple 
4. Linda Boff, cmo GE 
5. Leslie Berland, cmo Twitter 
6. Marc Mathieu, cmo Samsung Electronics America 
7. Musa Tariq, chief brand officer bij Ford 
8. Jonathan Mildenhall, cmo Airbnb 
9. Raja Rajamannar, chief marketing & communications officer Mastercard
10.Karen Walker, cmo Cisco

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek naar de cmo’s komt onder andere naar voren dat:

- cmo's aan invloed binnen het bedrijf winnen door zaken binnen het bedrijf op te schudden en marketinginnovaties door te zetten

- top-cmo's de meerwaarde van sociale media inzien

- een derde van de marketeers in de lijst vrouw is, drie daarvan staan in de toptien. Er staan drie niet-blanke mannen in de toptien

- technologie-, telecom- en internetbedrijven dominant in de lijst (40 procent) zijn. 18 procent van de bedrijven in de lijst zijn financials

- top-cmo's gemiddeld drie jaar op hun stoel binnen het bedrijf zitten. Als ze naar een ander bedrijf overstappen, is dat vaak naar een groter merk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in