Prijs voor jongeren die nuchter blijven in Overijssel


De jeugd kan zich laten registreren via een pasjessysteem bij deelnemende horecagelegenheden. Als uit een blaastest blijkt dat ze frisdrank in plaats van alcohol hebben genuttigd, verdienen ze punten. Uiteindelijk kunnen ze daarmee concertkaarten, computerspellen of rijlessen verdienen.
De prijzen zijn voor rekening van sponsoren en niet afkomstig uit overheidsgeld. De campagne richt zich bewust op jongeren die al amper drinken. “Van hen moet een voorbeeldfunctie uitgaan. Nu is het tegenovergestelde aan de hand. Veel drinken wordt 'cool' gevonden, aldus projectleider Arjan Lamslag. Veel alcoholmatigingscampagnes draaien juist wel om de drinkende jeugd. “Die kunnen dan een sleutelhanger winnen. Dat is niet echt de moeite waard.”
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet project is afgekeken uit Zwitserland. Daar lijkt de campagne#039;smart connection'"> 'smart connection' een groot succes. Ook daar worden jongeren in cafés en disco's aan een blaastest onderworpen. “Wij willen dat mogelijk twee keer op een avond doen. En bewust ook laat, zodat ze niet alsnog een avondje aan de drank gaan.”
Tactus wil in Overijssel binnen drie jaar 6000 jongeren tussen de 16 en 24 jaar ingeschreven hebben. Het project gaat in juni van start. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid