Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijs voor jongeren die nuchter blijven in Overijssel

Jongeren die tijdens het uitgaan in twaalf gemeenten in Overijssel aantoonbaar de tap negeren, kunnen daar prijzen mee verdienen. Tactus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De jeugd kan zich laten registreren via een pasjessysteem bij deelnemende horecagelegenheden. Als uit een blaastest blijkt dat ze frisdrank in plaats van alcohol hebben genuttigd, verdienen ze punten. Uiteindelijk kunnen ze daarmee concertkaarten, computerspellen of rijlessen verdienen.

related partner content for mobile comes here

De prijzen zijn voor rekening van sponsoren en niet afkomstig uit overheidsgeld. De campagne richt zich bewust op jongeren die al amper drinken. “Van hen moet een voorbeeldfunctie uitgaan. Nu is het tegenovergestelde aan de hand. Veel drinken wordt 'cool' gevonden, aldus projectleider Arjan Lamslag. Veel alcoholmatigingscampagnes draaien juist wel om de drinkende jeugd. “Die kunnen dan een sleutelhanger winnen. Dat is niet echt de moeite waard.”

Het project is afgekeken uit Zwitserland. Daar lijkt de campagne;smart connection&;"> 'smart connection' een groot succes. Ook daar worden jongeren in cafés en disco's aan een blaastest onderworpen. “Wij willen dat mogelijk twee keer op een avond doen. En bewust ook laat, zodat ze niet alsnog een avondje aan de drank gaan.”

Tactus wil in Overijssel binnen drie jaar 6000 jongeren tussen de 16 en 24 jaar ingeschreven hebben. Het project gaat in juni van start. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in