Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA oppert ‘reclameluwe dag’

De BVA bond van adverteerders wil een reclameluwe dag organiseren. Vice-voorzitter Frenkel Denie leidt een projectgroep om dat te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het idee volgt uit het -standpunt ‘minder, maar betere reclame’, zoals geformuleerd door voorzitter Jan Driessen. Denie: ‘Mijn droom is dat gedurende een half jaar de zaterdag reclameluw is. De BVA steunt me, ik zoek nu een klein groepje adverteerders om te beginnen. Dat zijn de believers, maar iedereen vindt dat het te veel is.’

related partner content for mobile comes here

Michel van der Voort, directeur van , zegt dat de zenders niet warmlopen voor het idee omdat de discussie bij adverteerders niet leeft. ‘In de gesprekken tussen zenders en adverteerders is het belangrijkste onderwerp nog altijd de prijs.’

Ton Rozestraten, commercieel directeur RTL en voorzitter van Spot, staat niet afwijzend tegenover het idee. Dat de kosten niet (geheel of gedeeltelijk) bij de zenders neergelegd kunnen worden, blijkt ook duidelijk uit zijn woorden: ‘We gaan het gesprek graag aan en zijn geïnteresseerd hoe de BVA denkt over uitwerking en prijsstelling.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in