Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijs consumptiegoed in EU verschilt sterk

De prijzen van consumptiegoederen in de EU-lidstaten zijn de afgelopen tien jaar wel naar elkaar gegroeid, maar er zijn nog steeds grote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een daling van de prijsverschillen die rond 1990 inzette, is de laatste jaren vrijwel tot staan gekomen. In supermarkten is nog steeds sprake van soms 'dramatische' prijsverschillen, aldus het rapport. Zo kost een blikje cola in een Deense supermarkt bijna twee keer zoveel als in een vergelijkbare winkel in Duitsland. Volgens Europees commissaris Frits Bolkestein (interne markt) is meer haast geboden met een aantal markthervormingen die al wel in EU-verband zijn afgesproken, maar in de praktijk nog op zich laten wachten. Bijvoorbeeld het goedkoper maken van grensoverschrijdend betalingsverkeer en het

related partner content for mobile comes here

vergemakkelijken van investeringen in andere lidstaten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in