Commercial Coins for Care misleidend


Klager A. de Bruin viel over de zin: ‘Vakantiemuntjes, jij hebt ze vast ook nog wel ergens in een keukenla of jampotje; voor jou zijn ze straks niets meer waard, maar goede doelen kunnen er fantastische dingen mee doen.’ Ook een oproep mee te doen aan de grootste inzameling aller tijden en ‘stop al je vakantiemuntjes uit de hele wereld in de inzamelbakken', konden De Bruin niet
bekoren. ‘Coins for Care maakt misbruik van de onwetendheid van veel mensen over de euro. Door de commercial lijkt het net of alle munten niets meer waard zijn, en dat klopt niet', zegt De Bruin. De commissie heeft Coins for Care aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSmaken. Coins for Care lag eerder ook al onder vuur. De organisatie stopte met het stemmen op goede doelen via internet toen bleek dat de actie fraudegevoelig was. Via de stemming zou een groot deel van het opgehaalde geld worden verdeeld (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid