Overslaan en naar de inhoud gaan

Commercial Coins for Care misleidend

De Reclame Code Commissie heeft de inzamelactie Coins for Care op de vingers getikt. Volgens de commissie is een radiocommercial over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klager A. de Bruin viel over de zin: ‘Vakantiemuntjes, jij hebt ze vast ook nog wel ergens in een keukenla of jampotje; voor jou zijn ze straks niets meer waard, maar goede doelen kunnen er fantastische dingen mee doen.’ Ook een oproep mee te doen aan de grootste inzameling aller tijden en ‘stop al je vakantiemuntjes uit de hele wereld in de inzamelbakken', konden De Bruin niet

related partner content for mobile comes here

bekoren. ‘Coins for Care maakt misbruik van de onwetendheid van veel mensen over de euro. Door de commercial lijkt het net of alle munten niets meer waard zijn, en dat klopt niet', zegt De Bruin. De commissie heeft Coins for Care aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te

maken. Coins for Care lag eerder ook al onder vuur. De organisatie stopte met het stemmen op goede doelen via internet toen bleek dat de actie fraudegevoelig was. Via de stemming zou een groot deel van het opgehaalde geld worden verdeeld (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in