Prestaties NS op internet zijn uitstekend
Dat blijkt uit het kwantitatief onderzoek ‘Webcare in Nederland 2013’ van Coosto, verricht onder de top-100 adverteerders in Nederland. Er is gekeken naar publieke data verschenen op Twitter, omdat Twitter het meest gebruikte webcarekanaal is onder de top-100 adverteerders.
Webcare is in het eerste halfjaar van 2013 ten opzichte van 2012 enorm gegroeid. Organisaties verstuurden 66 procent meer reacties dan vorig jaar en consumenten ‘spraken’ 56 procent vaker tegen organisaties dan vorig jaar. Er wordt ook steeds vaker door een organisatie gereageerd op een bericht waarin ze zelf niet worden getagd (@-mention), maar dit is nog altijd maar 17 procent van het totaal aantal reacties. In totaal wordt 40 procent van de @-mentions door organisaties beantwoord.
Meest sociale organisaties
De top-5 van meest sociale organisaties, die relatief het vaakst op @-mentions reageren:
1 Zalando 99,5%
2 Carglass 79,1%
3 Kruidvat 78,3%
4 Nuon 77,2%
5 Vodafone 72,8%
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
De top-5 van snelste organisaties
1 NS (17 min.)
2 Vodafone (30 min.)
3 Independer (42 min.)
4 ABN Amro (47 min.)
5 Wehkamp (52 min.)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid