Overslaan en naar de inhoud gaan

Op zoek naar de oprechte mens? Community onderzoek is de oplossing

Een van mijn secret pleasures is het lezen van reacties op posts op social media.
Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
© Community
Miniatuurvoorbeeld
© Community

Vandaar dat community onderzoek mij waarschijnlijk ook zo aanspreekt. We voelen ons online vrij om onze ongezouten mening te geven.

Ook wanneer we op zoek zijn naar een nieuw product, wordt de mening van gebruikers sterk gewaardeerd. Waar marketingpraat vaak met de nodige achterdocht wordt benaderd, worden testimonials en reviews wel vertrouwd.  Mede-gebruikers hebben namelijk niks te verliezen bij eerlijkheid. En daarnaast weten zij uit eerste hand welke informatie er voor potentiele gebruikers nu echt toe doet!

 

Millennials zijn minder loyaal aan merken

De behoefte aan ervaringsverhalen, staat symbool voor de behoefte aan eerlijkheid en transparantie. Net als in andere relaties, staat vertrouwen centraal in de relatie tussen mens en merk. Eerlijkheid en transparantie helpen vertrouwen op te bouwen en een merkvoorkeur te creëren. Merken die hun beloftes niet nakomen, worden hier sterk op afgerekend. Millennials zijn minder loyaal aan merken dan vorige generaties. Is alle hoop dan verloren voor merken? Nee, want merken die hun beloftes wel nakomen worden hier ook voor beloond. Bijvoorbeeld met een goede review die potentiele gebruikers overtuigt.

Op zoek naar eerlijkheid en transparantie

Millennials waarderen het ook als merken hun menselijke kant laten zien. Bijvoorbeeld wanneer er is iets misgaat. De manier waarop met klachten en vragen wordt omgegaan is veelzeggend voor de consument. Ook hierin is men op zoek naar eerlijkheid en transparantie. Het wegpoetsen van fouten is not done. Juist door een fout toe te geven en te zoeken naar een goede oplossing kan vertrouwen worden opgebouwd. 

Wil je weten hoe je succesvol met millennials communiceert?

Ga met hen in gesprek via onze millennial community.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in