NS en ProRail investeren fors in verbeteren reisinfo
Eind dit jaar zijn de eerste twaalf intercitytreinen voorzien van de schermen. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat het project deze zomer zou beginnen, maar dat is niet gelukt omdat NS in een laat stadium koos voor een meer flexibel systeem van een andere leverancier. KPN ontwikkelt dit samen met NS. Deze zomer worden tests uitgevoerd. Daarna duurt het nog enkele maanden voordat de eerste beeldschermen zijn geïnstalleerd.
Ze komen om de drie of vier stoelen te hangen en worden waarschijnlijk bevestigd onder de bagagerekken. Reizigers zien daarop de meest actuele informatie over hun trein, eventuele vertragingen en wat dat betekent voor hun overstap op een volgend station.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaNaast de informatieschermen moet de communicatie met reizigers ook worden verbeterd via een aantal andere maatregelen. Zo ondersteunt NS sinds begin dit jaar machinisten en conducteurs via cursussen hoe ze reisinformatie het beste kunnen delen met de klant. NS gaat ook door met het ontwikkelen van reisinformatie met behulp van sms-diensten, waarmee klanten bijvoorbeeld hun reis kunnen laten bewaken, en mobiel internet. Tot slot zijn er nog de informatiezuilen op alle stations, via welke reizigers alarm kunnen slaan bij incidenten via de rode knop of reisinformatie opvragen via de blauwe knop.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid