Overslaan en naar de inhoud gaan

NS en ProRail investeren fors in verbeteren reisinfo

De Nederlandse Spoorwegen en spoorbeheerder ProRail investeren de komende twee jaar 150 miljoen euro om de reizigersinformatie te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eind dit jaar zijn de eerste twaalf intercitytreinen voorzien van de schermen. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat het project deze zomer zou beginnen, maar dat is niet gelukt omdat NS in een laat stadium koos voor een meer flexibel systeem van een andere leverancier. KPN ontwikkelt dit samen met NS. Deze zomer worden tests uitgevoerd. Daarna duurt het nog enkele maanden voordat de eerste beeldschermen zijn geïnstalleerd.

related partner content for mobile comes here

Ze komen om de drie of vier stoelen te hangen en worden waarschijnlijk bevestigd onder de bagagerekken. Reizigers zien daarop de meest actuele informatie over hun trein, eventuele vertragingen en wat dat betekent voor hun overstap op een volgend station.

Naast de informatieschermen moet de communicatie met reizigers ook worden verbeterd via een aantal andere maatregelen. Zo ondersteunt NS sinds begin dit jaar machinisten en conducteurs via cursussen hoe ze reisinformatie het beste kunnen delen met de klant. NS gaat ook door met het ontwikkelen van reisinformatie met behulp van sms-diensten, waarmee klanten bijvoorbeeld hun reis kunnen laten bewaken, en mobiel internet. Tot slot zijn er nog de informatiezuilen op alle stations, via welke reizigers alarm kunnen slaan bij incidenten via de rode knop of reisinformatie opvragen via de blauwe knop.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in