Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame van Shell misleidend volgens RCC

Shell mag een advertentie waarin bloemetjes uit een schoorsteen komen niet meer gebruiken. De Reclame Code Commissie (RCC) oordeelde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de advertentie wilde Shell laten zien dat de klimaatschadelijke CO2 die het bedrijf uitstoot, wordt hergebruikt. In de praktijk gebeurt dat slechts minimaal. Ook zwavelafval zou, volgens de advertentie, netjes worden verwerkt. Maar een groot deel van het zwavelafval verdwijnt in de stookolie van schepen en komt zo in het milieu terecht. De commissie oordeelde dat Shell niet meer op een dergelijke manier reclame mag maken. Wanneer het bedrijf dit wel doet, neemt Milieudefensie juridische stappen bij de Consumentenautoriteit. (ANP)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in