Overslaan en naar de inhoud gaan

Winnaars Golden World Awards in PR bekend

De International Public Relations Association (IPRA) heeft in Parijs de winnaars bekendgemaakt van de Golden World Awards for Excellence…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De IPRA jury beoordeelde koos 21 winnaars in de diverse categorieën uit 107 finalisten. In totaal waren er 405 campagnes ingezonden uit 46 landen. De GWA uitreikingsceremonie vindt plaats gedurende de IPRA Summit tijdens een galadiner op dinsdag 6 november in Londen.

related partner content for mobile comes here

Hieronder enkele opmerkelijke winnende campagnes:
In de categorie ‘Healthcare’ won Edelman (VS) met een campagne voor de American Hearth Association, die vrouwen moest wijzen op de risicofactoren voor hartziekten en stappen moest adviseren om deze risico’s te vermijden.
In de categorie ‘Internal communications’ won het Turkse telecombedrijf Turkcell Iletisim Hizmetleri met een interne communicatie campagne die medewerkers moest werven als vrijwilligers voor het ‘Life Forrest Program’. Het programma dat werd geïnitieerd door een team van 10 werknemers telde uiteindelijk 2000 vrijwilligers.
Noguchi Porter Novelli in Hongarije won de ‘Rolls Royce Award’ voor een in samenwerking met de Hongaarse milieuorganisatie Oko Pannon gevoerde recycling campagne, die erop was gericht de EU doelstellingen te halen van recycling van 60 procent van alle verpakkingsmaterialen. De campagne bereikte 6,3 miljoen van de in totaal 10 miljoen inwoners van het Oostblokland.
Corporate Voice | Weber Shandwick in India werkte samen met PSP-One Project voor USAID aan een campagne, die groei moest bewerkstelligen in de Indiase condoommarkt door de schroom voor deze voorbehoedsmiddelen bij het publiek weg te nemen. Sinds de start van de campagne in 2004 is de condoommarkt gegroeid met 22 procent en is de omzet gestegen met 30 procent. Uit een effectstudie voor de campagne blijkt dat het consistent condoomgebruik is toegenomen met 12 procent en het algemene gebruik met 22 procent. Daarmee werd het bureau winnaar in de categorie ‘NGO’ en kandidaat voor de United Nations Award.

Meer over de GWA awards:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in