Overslaan en naar de inhoud gaan

Lexus steelt show met zwevend skateboard, maar doet er op technologisch vlak verder niets mee

Hoe relevant is het 'hoverboard' waar automerk Lexus online zulke hoge ogen mee gooit?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reeds miljoenen views online en een enorme hoeveelheid publiciteit. Dat heeft de demonstratiefilm van de hoverboard van Lexus opgeleverd.

related partner content for mobile comes here

In de film zien we de wereldberoemde skateboarder zijn kunsten vertonen op een skateboard zonder wielen. De plank blijft boven de grond zweven middels een technologie die mede door automerk Lexus is uitgedacht, gebaseerd op een magnetische ondergrond. (Op een normale ondergrond doet de hoverboard het niet.) Het skatepark dat te zien is in de film, is speciaal voor het project aangelegd in Barcelona. De film komt tot een climax wanneer McGouran met de hoverboard over een personenauto van Lexus springt met behulp van een &;ramp&;.

;s here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Lexus publiceerde de volledige online commercial (bureau: CHI & Partners) pas nadat teasers al zo&;n 11 miljoen views hadden opgeleverd.

Relevant?
Lexus heeft verder geen enkele intentie om het hoverboard te vermarkten, noch is het van plan om de gebruikte technologie (onder meer met supergeleiders die gekoeld worden door vloeibare stikstof en permanente magneten) verder te ontwikkelen of aan te wenden in de bouw van auto&;s.

Er is ook nog een making-of van ruim 5 minuten gemaakt:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in