Overslaan en naar de inhoud gaan

Luistercijfers eerste halfjaar: Radio 538 loopt uit, opmars Radio 10

NPO 3FM is de grootste daler in de doelgroep 20-49.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK over de periode januari-juni 2015.

Radio 538 komt in de doelgroep 20-49 in de eerste zes maanden van dit jaar uit op een marktaandeel van 18,7 procent. Dat is een groei ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder van 2,5 procent (index 115). NPO 3FM staat tweede, maar krijgt een forse tik: van 17,1 procent naar 14,8 (index 87).
De nummer 3 Q-music noteert een lichte stijging: 13,2 (was 13,1, index 102). Sky Radio gaat van 10,5 naar 10,1 procent (index 96). Op een vijfde plaats staat NPO Radio 2 met 7,3 procent (was 6,9, index 106).
Radio 10 is in opmars met een index van 132. De zender ziet het aandeel groeien van 3,7 naar 4,9 procent.

10+
In 10+ is het beeld redelijk vergelijkbaar. Radio 538 is ook hier marktleider met een groei van 1,0 procent ten opzichte van het eerste halfjaar 2014. Marktaandeel 12,1, index 109. Nummer 2 ORN blijft stabiel op 10,0 en haalt daarmee Sky Radio in dat van 10,2 naar 9,6 is gegaan. NPO 3FM daalt van 10,2 naar 9,1 (index 89).

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in