Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Angry Birds moet voor extra inkomsten zorgen

Gister lanceerde Rovio de nieuwe Angry Birds met in-app aankopen en advertenties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Angry Birds 2 is gister gelanceerd. De naam is opvallend, want moederbedrijf Rovio heeft sinds het origineel in 2009 al een groot aantal nieuwe versies gelanceerd, waaronder Angry Birds Seasons, Angry Birds Space en Angry Birds Star Wars. Angry Birds 2 biedt nieuwe mogelijkheden voor zowel spelers als adverteerders. 

related partner content for mobile comes here

Levens
Het spel is gratis, maar bevat wel in-app aankopen. Spelers krijgen (net als bij Candy Crush) niet meer steeds opnieuw ‘levens&; als zij een level herstarten. Per half uur krijgen spelers een extra leven en deze extra levens zijn aan te schaffen via edelstenen, waar voor betaald moet worden. De nieuwe versie toont verder advertenties voor andere spelen van Rovio tijdens het pauzescherm.

Merchandise
Ook merchandise moet voor extra inkomsten zorgen. Volgend jaar verschijnt er een 3D-animatiefilm en er zijn inkomsten uit verschillende themaparken.

Inkomsten
Vorig jaar daalden de inkomsten met 9%. Dat leidde in december tot het ontslag van 110 werknemers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in