Overslaan en naar de inhoud gaan

Lelystad en Den Haag winnaars Nationale Citymarketing Trofee

De gemeenten Lelystad en Den Haag zijn de winnaars van de Nationale Citymarketing Trofee 2011. Deze prijs is dit jaar voor de tweede keer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de strijd om de Nationale Citymarketing Trofee (NCT) werd Den Haag voor de tweede keer ‘overtuigend winnaar’. Daarmee liet ze de andere genomineerde steden Eindhoven, Haarlem, Dordrecht en Breda achter zich.

De jury waardeert Den Haag met name om zijn scherpe positionering en professionele organisatie van de citymarketing. De focus als “Stad van Vrede en Recht” en het gebruik van een aantal onderscheidende kernwaarden zijn afgelopen jaar consistent doorgetrokken. “Bovendien maakt Den Haag ook aantoonbaar progressie. Zo werden de resultaten zichtbaar van het filmbeleid dat de gemeente met succes voert”, zo stelt de jury in haar rapport. De jury constateert ook dit jaar weer een significant verschil met de andere gemeenten.
Lelystad werd winnaar in de categorie ‘kleinere’ gemeenten. De jury verkoos de hoofdstad van Flevoland boven de winnaar van vorig jaar Assen en de gemeenten Culemborg, Leeuwarden en Noordwijk.
Lelystad werd door de jury gewaardeerd om de volharding die deze gemeente aan de dag heeft gelegd, ook waar het citymarketing betreft. “De gemeente is van ver moeten komen en heeft zich vanuit een moeilijke positie omhoog gewerkt,” aldus het juryrapport. De jury geeft verder aan, dat het beleid meetbaar effectief is en dat relevante stakeholders, met name uit het bedrijfsleven, een nadrukkelijke rol spelen in het kader van citymarketing. Ook de gerichte focus op eigen inwoners als ambassadeurs van de stad wordt gewaardeerd.

De vakjury onder leiding van Frits Huffnagel bestond verder uit de volgende leden: Cees van Bemmel (directievoorzitter Van Wijnen Holding NV), Erik Braun (universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam en schrijver van het boek City Marketing: Towards an integrated approach), Gerard Marlet (directeur Stichting Atlas voor Gemeenten en schrijver van het boek “De Aantrekkelijke Stad”), en Erik van Zwam (hoofdredacteur Binnenlands Bestuur).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in