Overslaan en naar de inhoud gaan

Koppert Cress is eerste Data & Insights Company of the year

Tuinbouwbedrijf Koppert Cress is tijdens MIE 2022 is uitgeroepen tot Data & Insights Company of the year 2022.
Coppert cress
Coppert cress

MOA heeft tijdens het Nederlandse Marketing Insights Event (MIE) voor het eerst de prijs Data & Insights Company of the Year 2022 uitgeroepen. Uit drie genomineerden wees de jury Koppert Cress uit Monster als winnaar aan. De andere genomineerden waren Talpa Network en Interpolis.

related partner content for mobile comes here

Volgens MOA-directeur Wim van Slooten werd het tijd voor deze nieuwe prijs. ‘We reiken jaarlijks de MOA-Awards uit, maar het we misten een awards voor bedrijven die structureel op innovatieve en onderscheidende manier omgaan met (big) data en insights. Terwijl dat juist zo belangrijk is.’

De prijs werd uitgereikt aan marketing director Stijn Baan van Koppert Cress door Adformatie CMO of the Year Dorkas Koenen (Rabobank).

Koppert Cress is een tuinbouwbedrijf gespecialiseerd in gespecialiseerd in cressen (jonge plantjes) met unieke smaken. De producten worden voornamelijk aan de horeca geleverd.

De jury zegt in het juryrapport: ‘In een sector waar je het niet snel verwacht maakt Koppert Cress grote indruk met hun datagedreven manier van werken. Door de complexe keten waar ze mee te maken hebben, is er niet direct zicht op, laat staan contact met, de eindklant: chefs. Koppert Cress probeert hier op innovatieve wijze grip op te krijgen door eigen databronnen zoals CRM, kas en ordersystemen te combineren met bijzondere externe bronnen zoals social media en hier verschillende AI-technieken op toe te passen. Dit geeft tevens fundament om strategische besluiten te nemen over bijvoorbeeld marktpotentie. Bijzonder om te zien hoe een Westlands tuinbedrijf op data en insights vlak zich heeft getransformeerd naar een hightech organisatie.’

De jury van de Data & Insights Company of the Year bestond dit jaar uit:

  • Govert van den Bos - MWM2
  • Jürgen Warnecke - Aegon
  • Jan Zwang - VodafoneZiggo
  • Stephanie La Grouw - bureau Gibbs
  • Daan Versteeg - Ipsos Nederland
  • Edwin Kooge - BAYZ Analytics
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in