Overslaan en naar de inhoud gaan

Klachten over ‘Ik zeg zon!’

De commercial van de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) knipoogt naar het scheppingsverhaal. ‘Nodeloos kwetsend voor gelovigen.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'God' zegt aan het einde van de NEM-commercial voor zonne-energie: ‘Ik zeg doen. De Reclame Code Commissie daar verschillende klachten over. De reclame zou in strijd zou zijn met de goede smaak en het fatsoen en bovendien nodeloos kwetsend zijn voor gelovigen.

related partner content for mobile comes here

De Bond tegen het Vloeken heeft opheldering gevraagd over de inhoud van de tv-commercial bij de NEM. Algemeen directeur Pieter Schoen van de NEM heeft in een reactie aan het ANP laten weten dat hij het heel vervelend vindt' dat mensen aanstoot hebben genomen aan het tv-spotje, maar dat de NEM niet van plan is om met de campagne te stoppen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in