Overslaan en naar de inhoud gaan

INTERVIEW Bart Zoetmulder (Veronica Publishers): "We geloven sterk in beyond banner oplossingen"

Bart Zoetmulder is in 2003 de mediawereld ingerold bij Sanoma Uitgevers, daarna via functies bij Hyves, Reed Elsevier en Hi-Media en is nu…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik interviewde hem over de mobiele ontwikkelingen.

related partner content for mobile comes here

Veronica heeft haar TV gids op diverse platformen uitgebracht. Kun je wat vertellen over oplages, downloads en views?
Bart Zoetmulder: "We gaan nu richting de 800.000 downloads van de tv-gids app. Zo’n 300.000 daarvan zijn regelmatig actief. Alleen al op de tablet zo’n 70.000 per dag. Onze sites bereiken opgeteld zo’n 550.000 unieke bezoekers. Daarbovenop komen nog de mobiele sites, de tv-update en ons bereik op Facebook."

Een deel van de oude TV gids lezers, haalt zijn televisie info steeds vaker van tablet of smartphone. Een deel gebruikt echter hier ook de interactieve gids of internet tv voor. Hoe reageren jullie hierop?

Bart Zoetmulder:"We kijken voortdurend waar en hoe we onze TV-gids moeten brengen. Dat kan door de app aan te bieden binnen de smartTV omgeving, maar ook door in de toekomst te gaan ontwikkelen op Windows 8. Op dit moment ligt echter de focus nog op iOS en Android omdat we gewoon zien dat hier het grote gebruik zit. Wel hebben we deze week ook een m-site gelanceerd die over alle platformen in de browser te openen is."

De groei in Mobile Advertising begint het laatste kwartaal eindelijk op gang te komen. Waarom heeft dit volgens jou zo lang geduurd?

Bart Zoetmulder:"Daar is niet één reden voor aan te wijzen. In z’n algemeenheid is het een gebrek aan kennis bij diegenen die het budget beheren. Maar ook de exploitant moet hand in eigen boezem steken en het verhaal beter gaan uitleggen. Daarnaast heeft de marketeer natuurlijk de laatste jaren al veel op zich af zien komen, wellicht dat het soms wat te snel gaat om van hen te verwachten om ook bij deze trend weer op tijd aan te haken. Gelukkig komt wel steeds meer het besef dat mobile absoluut een deel van onze toekomst gaat uitmaken, je moet dus wel mee. Overigens zien wij die groei al in heel 2012 heel sterk toenemen en voor 2013 zal dat zeker niet minder zijn."

Hoe tracht Veronica Magazine adverteerders te interesseren om budget bij hen neer te leggen?

Bart Zoetmulder:"De kracht ligt in het bundelen van producten. Onze digitale producten, maar ook print en events. Alleen dan kun je echt iets betekenen voor de doelstelling van de adverteerder. We hebben daarvan al een aantal hele aardige cases, o.a. met T-Mobile, s.Oliver, Film1 en Weight Watchers. Binnenkort zullen we die ook openbaar maken via ons b2b portal."

Veel mobile advertising campagnes worden op CPC-basis voor een zo laag mogelijk bedrag weggezet. Waarom zouden adverteerders iets meer betalen om campagnes op A-titels zoals Veronica Magazine te staan?

Bart Zoetmulder:"Omdat een kwalitatieve umfeld van essentieel belang is voor merken die kiezen voor awareness en impact. Dat is ook de reden dat wij alleen maar advertentie formaten hanteren die 100% zichtbaar zijn en een grote impact hebben. Daarnaast geloven we sterk in beyond banner oplossingen. Zo zetten we heel vaak acties of samenwerkingen op waarbij de adverteerder onder andere in de redactionele formule kruipt van Veronica."

Je hebt grote passie voor alle Second Screen mogelijkheden. Wat kunnen we van Veronica Magazine komend jaar verwachten?

Bart Zoetmulder:"Daarover kan ik helaas nog niet heel duidelijk zijn, maar we hebben grootse plannen. Onze ambitie houdt niet op bij het neerzetten van een tv-gids app alleen. Het zal zeker in de hoek liggen van Digital Curation, ofwel video content guiding in een bredere zin. Daarnaast gaan we ons bereik flink vergroten in 2013, dat is essentieel om de grotere adverteerders te verleiden om een groter deel van hun budget bij ons neer te leggen, je kunt je voorstellen dat onze digitale tv-gids zeer goed aansluit bij het adverteren op televisie, onze app wordt namelijk veelvuldig gebruikt tijdens het televisie kijken en dus ook vaak in de commercial breaks."

In jouw functie heb je ook veel te maken met mediabureaus. Welk mediabureau weet volgens jou het best toegevoegde waarde te bieden?

Bart Zoetmulder:"Die bureaus die niet denken in Excel sheets met impressies en hapklare brokken. Dat is mobile namelijk niet. Succesvol nu en in de toekomst zijn die bureaus die denken vanuit een idee en strategie. Die zijn er overigens genoeg, je hoort mij niet klagen."

Wat kunnen we verder van Veronica Magazine verwachten in 2013?

Bart Zoetmulder:"Deze week hebben we de . Komende maanden komen we met meer innovaties, maar daar kom ik later graag op terug. We spreken elkaar in Q2!"

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in