Overslaan en naar de inhoud gaan

Integratie kwalitatief en kwantitatief onderzoek noodzakelijk

‘Objectief kwantitatief’ en ‘intuïtief kwalitatief’ onderzoek zijn van oudsher strikt gescheiden. Klanten willen echter gegevens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geïntegreerd onderzoek is meer dan het samenvoegen van kwalitatieve en kwantitatieve gegevens in een geconsolideerd rapport. Werkelijke integratie helpt onderzoekers te komen tot verfijndere uitkomsteninterpretaties. In de praktijk kan dit, bijvoorbeeld, betekenen dat kwalitatief onderzoek glashelder aantoont dat mensen sterk tegen menselijke stamcelexperimenten zijn, terwijl begeleidend kwalitatief onderzoek duidelijk maakt dat veel weerstand wordt veroorzaakt doordat het kweken van stamcellen wordt verward met het klonen van embryo’s.
Marktonderzoekers moeten de uitkomsten van een voortdurend groeiende reeks bronnen effectief combineren en interpreteren; een totaalplaatje opbouwen. In de praktijk gebeurt dat onvoldoende. Deze situatie kan worden opgelost, wanneer kwalitatieve en kwantitatieve onderzoekers een reeks best practices opbouwen waarin statistische methodes worden geïntegreerd met meer intuïtieve en subjectieve gegevensbenaderingen, en wanneer conceptueel denken en het werken met ideeën uit sterk uiteenlopende specialistische gebieden sterker wordt bevorderd.
Welke gevolgen heeft de gewenste ‘interpretatieve analysestijl’ voor de structuur van de onderzoeksbusiness? Een mogelijkheid is de opsplitsing van de branche, in enerzijds ‘datafabrieken’ en anderzijds ‘meta-analisten’, die geen data verzamelen, maar uitsluitend focussen op integratie en interpretatie van door derden verzamelde gegevens. Een alternatief scenario is dat grote bureaus beide doen. Hoe dan ook, de markt wordt gesegmenteerder. Bureaus zullen moeten kiezen welke soorten diensten zij hun klanten in de toekomst willen bieden.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Marketing Week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in