Overslaan en naar de inhoud gaan

Iconisch cosmeticamerk Revlon in de problemen

De omzet loopt al jaren terug omdat de voorkeur van consumenten wijzigde en nieuwe make-upmerken daar sneller op inspeelden dan Revlon.
Revlon en Elizabeth Arden
Revlon en Elizabeth Arden
© https://www.revloninc.com/our-brands.php
Revlon en Elizabeth Arden
Revlon en Elizabeth Arden
© https://www.revloninc.com/our-brands.php

Het Amerikaanse cosmeticabedrijf Revlon, dat naast de hoofdrolspelers Revlon en Elizabeth Arden nog een hele trits aan cosmeticamerken in portfolio heeft, heeft uitstel van betaling aangevraagd. De onderneming zegt door de problemen in de toeleveringsketen en de sterke inflatie niet langer aan zijn schulden te kunnen voldoen. Door de aanvraag kan het bedrijf in gesprek met schuldeisers over een betalingsregeling of een herstructurering van de schulden.

related partner content for mobile comes here

Revlon had tijdens de coronapandemie last van het vele thuiswerken en het sluiten van uitgaansgelegenheden en de horeca. Daardoor verkocht het bedrijf minder make-up. Bovendien loopt de omzet al jaren terug omdat de voorkeur van consumenten wijzigde en nieuwe make-upmerken daar sneller op inspeelden dan Revlon.

2 miljard lenen

Revlon begon tijdens de Grote Depressie in de jaren '30 van de vorige eeuw met de verkoop van nagellak en is inmiddels een internationaal cosmeticabedrijf. Het bedrijf wist al meerdere keren ternauwernood een faillissement te vermijden. Sinds de overname van Elizabeth Arden in 2016, waarvoor Revlon ruim 2 miljard dollar aan leningen en obligaties uitgaf, wegen de schulden opnieuw zwaar op het bedrijf.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in