Huwelijk tussen tv en internet


Dat geïntegreerde campagnes meestal effectiever zijn dan campagnes die op één medium leunen, is niets nieuws. De meeste merken wedden op meer dan één paard. Maar internet wordt binnen die mix enigszins ondergewaardeerd. Als jongste broertje van de familie wordt internet nog steeds niet helemaal serieus genomen. Een aardige toevoeging, maar niet meer dan dat. Daar komt bij dat er betrekkelijk weinig betrouwbaar onderzoek is gedaan naar de effectiviteit van online reclame en naar de plaats die internet binnen de mediamix inneemt. Een onderzoek naar 27 multimediale campagnes in de VS, Canada en Engeland leverde verrassende resultaten op. Bij respondenten die de gelegenheid hadden gehad om een campagne zowel op tv als op internet te zien, was de geholpen merkbekendheid van de onderzochte merken het hoogst. Die uitkomst bleek 63 procent hoger dan bij respondenten die het merk alleen op tv hadden kunnen zien. Tv is nog steeds het ideale medium om een merk op impactvolle wijze onder de aandacht te brengen, maar internet kan die impact aanzienlijk versterken.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid