Overslaan en naar de inhoud gaan

Huwelijk tussen tv en internet

TV en internet kunnen elkaar prima aanvullen. Online reclame kan de impact van tv-commercials met sprongen verhogen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat geïntegreerde campagnes meestal effectiever zijn dan campagnes die op één medium leunen, is niets nieuws. De meeste merken wedden op meer dan één paard. Maar internet wordt binnen die mix enigszins ondergewaardeerd. Als jongste broertje van de familie wordt internet nog steeds niet helemaal serieus genomen. Een aardige toevoeging, maar niet meer dan dat. Daar komt bij dat er betrekkelijk weinig betrouwbaar onderzoek is gedaan naar de effectiviteit van online reclame en naar de plaats die internet binnen de mediamix inneemt. Een onderzoek naar 27 multimediale campagnes in de VS, Canada en Engeland leverde verrassende resultaten op. Bij respondenten die de gelegenheid hadden gehad om een campagne zowel op tv als op internet te zien, was de geholpen merkbekendheid van de onderzochte merken het hoogst. Die uitkomst bleek 63 procent hoger dan bij respondenten die het merk alleen op tv hadden kunnen zien. Tv is nog steeds het ideale medium om een merk op impactvolle wijze onder de aandacht te brengen, maar internet kan die impact aanzienlijk versterken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in