Overslaan en naar de inhoud gaan

HelloFresh veruit meest bekende, gewaardeerde en bestelde maaltijdbox in Nederland

Als je mensen vraagt waar hun favoriete maaltijdbox kan verbeteren, noemen ze vooral prijs en portiegrootte.
Maaltijdbox extra leuk uitgestald
Maaltijdbox extra leuk uitgestald
© Foto: HelloFresh
Maaltijdbox extra leuk uitgestald
Maaltijdbox extra leuk uitgestald
© Foto: HelloFresh

De scholen zijn weer begonnen, de wegen staan in de spits (en daarbuiten) weer vol, we haasten ons ’s avonds naar huis om te koken voor het gezin. Veel mensen kiezen voor koken met een maaltijdbox om boodschappen- en keuzestress te vermijden en kookgemak te vergroten. Bijna 1 op de 8 Nederlanders bestelt regelmatig tot vaak een maaltijdbox, ruim een derde af en toe en 1 op de 6 bestelt ze wel eens, ‘maar nu al een tijd niet meer’. Slechts een ruime derde zegt (vrijwel) nooit een maaltijdbox te bestellen. Wat daarbij opvalt is dat 55-plussers veel vaker zeggen (bijna) nooit een box te bestellen: 52 procent. Dat blijkt uit consumentenonderzoek (N=500) dat in samenwerking met Adformatie werd uitgevoerd door MSI-ACI. Het vermoeden is dat HelloFresh de troepen aanvoert in het domein van de maaltijdbox, maar hoe groot is de hegemonie?

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Marcel Jansen

interessant onderzoek; inderdaad opvallend hoe HF domineert. zou wel aardig zijn de marketingbudgetten/media spending naast de bekendheid te zetten. Knap hoe snel Crisp 'naam' maakt in dit specifieke segment. Ook benieuwd hoe de enorme toename van verspakketten in de supermarkt de groei van deze online maaltijdbox-markt in de weg zit....

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in