HelloFresh veruit meest bekende, gewaardeerde en bestelde maaltijdbox in Nederland
De scholen zijn weer begonnen, de wegen staan in de spits (en daarbuiten) weer vol, we haasten ons ’s avonds naar huis om te koken voor het gezin. Veel mensen kiezen voor koken met een maaltijdbox om boodschappen- en keuzestress te vermijden en kookgemak te vergroten. Bijna 1 op de 8 Nederlanders bestelt regelmatig tot vaak een maaltijdbox, ruim een derde af en toe en 1 op de 6 bestelt ze wel eens, ‘maar nu al een tijd niet meer’. Slechts een ruime derde zegt (vrijwel) nooit een maaltijdbox te bestellen. Wat daarbij opvalt is dat 55-plussers veel vaker zeggen (bijna) nooit een box te bestellen: 52 procent. Dat blijkt uit consumentenonderzoek (N=500) dat in samenwerking met Adformatie werd uitgevoerd door MSI-ACI. Het vermoeden is dat HelloFresh de troepen aanvoert in het domein van de maaltijdbox, maar hoe groot is de hegemonie?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidinteressant onderzoek; inderdaad opvallend hoe HF domineert. zou wel aardig zijn de marketingbudgetten/media spending naast de bekendheid te zetten. Knap hoe snel Crisp 'naam' maakt in dit specifieke segment. Ook benieuwd hoe de enorme toename van verspakketten in de supermarkt de groei van deze online maaltijdbox-markt in de weg zit....