Grote vrouwenbladen verliezen lezers
Dat blijkt ui de gisteren gepubliceerde cijfers van het vierde kwartaal 2006 door HOI, instituut voor media-auditing. De totaal betaalde kernoplage van Beau Monde daalt van 98.135 in het vierde kwartaal 2005 naar 79.185 in het vierde kwartaal 2006. Celebrity daalde van 80.231 naar 52.379. Ook Cosmopolitan kelderde van 106.280 naar 88.191.
Ook mammoettitels Margriet (van 355.853 naar 313.304) en Libelle (van 520.391 naar 505.464) zagen lezers weglopen. Een stijger is esta, van 71.074 naar 76.124 en wederom Glamour van 111.883 naar 131.683 exemplaren. Ook Happinez wist de stijgende lijn vast te houden: van 82.686 naar 128.570.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe oplage van Aktueel (categorie gezinsbladen) groeit opvallend van 44.062 naar 64.910. Nieuwe Revu gaat iets in oplage terug: van 66.518 naar 65.036. Panorama ziet de oplage verder dalen van 99.431 naar 86.786. Bij de roddelbladen krijgt Story de grootste klap: van 187.129 naar 152.082 exemplaren. Privé gaat flink terug van 246.656 naar 228.665. Weekend ziet de oplage dalen van 175.434 naar 164.500 exemplaren en bij Party blijft de daling beperkt: van 70.544 naar 69.961.
Bij de jongerenbladen blijft CosmoGirl het goed doen: van 81.535 naar 92.798. Ook ElleGirl blijft groeien: van 63.704 naar 80.694. Fancy doet ook goed mee: van 69.286 naar 81.366. Dat geldt ook voor Girlz: van 65.336 naar 88.372.
De mannenbladen: Best Life groeit hard, van 13.576 naar 21.222. FHM gaat van 41.090 naar 43.103. Men’s Health moet terug van 50.235 46.817. Playboy ziet de oplage flink dalen van 80.834 naar 59.323.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid