Overslaan en naar de inhoud gaan

NBTC lanceert nieuwe stedencampagne

Het Nederlands Bureau voor Toerisme, NBTC, lanceert in vier landen een stedencampagne, die ‘het merk Holland’ extra kracht moet geven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne gaat van start in de landen België, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Het is de eerste uiting, die voortvloeit uit de nieuwe Holland marketingstrategie, waarmee het NBTC de komende jaren gaat werken. Centraal hierin staat dat Holland niet ‘alles’ voor ‘iedereen’ is, maar heel bijzonder voor specifieke doelgroepen.

related partner content for mobile comes here

Op de campagnesite delen vijftien bewoners uit diverse steden via weblogs hun favoriete plekjes. "Elke stad presenteert zich door een eigen bewoner - zogenaamde stadskenner - aan het woord te laten. Zij spreken hun eigen doelgroep aan. Via hun weblog houden zij bezoekers op de hoogte van de bijzonderste plekjes en gebeurtenissen, waarbij een beeld van Nederlandse steden ontstaat dat echt en vernieuwend is, weg van de gebaande paden," aldus Ivo Brautigam, Director Destination Marketing bij NBTC. De campagne richt zich op doelgroepen die voor de steden belangrijk zijn in die landen waar zij zich willen profileren. Brautigam: "Dit zijn doelgroepen als 'traditionele empty-nesters' die willen genieten van de stad, 'vrijdenkende kosmopolieten' die de stad echt willen ervaren en 'opwaartse mobiele funseekers' die uit de stad willen halen wat er in zit."

De meerjarige campagne is gericht op de steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Maastricht, Groningen, Dordrecht, Leiden, Gouda, Arnhem en Nijmegen. Brautigam: "Er is een groot draagvlak voor deze nieuwe aanpak bij de twaalf steden." De campagne heeft een dubbele afzender: per uiting staat een stad centraal, waarbij altijd de link met Holland wordt gelegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in