Overslaan en naar de inhoud gaan

Futurebrands Index: technologiemerken domineren top10

In nieuw onderzoek naar sterke merken staan Google, Microsoft en Walt Disney in de top 3.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merkadviesbureau Futurebrand mat voor het eerst het verschil op tussen de perceptie van consumenten en de financiële resultaten van de 100 grootste bedrijven ter wereld.

related partner content for mobile comes here

Het bureau ondervroeg 3030 leden van het zogenaamde ‘geïnformeerde publiek’ (hoger opgeleide consumenten die bovengemiddeld verdienen, de media goed volgen en daar ook een mening over hebben) in 17 landen, naar hun gedachten en percepties over de 100 best presterende bedrijven ter wereld (bron PwC).

Wat blijkt: Walt Disney (op plek 40 in de lijst van PwC) laat met name een positieve perceptie zien op het gebied van &;purpose&; en ‘experience&;, en eindigt daarmee op plek 3 in de .

Google  (plaats 3 in de lijst van Pwc) eindigt op de eerste plek van de Futurebrand Index. Microsoft (op plek 4 in de lijst van Pwc) staat op plek 2. Microsoft heeft de hoogste scores wat betreft ‘thought leadership’ en ‘innovatie’, waarschijnlijk - zo denken de onderzoekers - dankzij de komst van een nieuwe CEO.
  
Technologische bedrijven domineren de Index: Apple (plek 4), Samsung (5), Intel (6) en IBM (10). Toyota eindigt op 7, Johnson & Johnson op 8 en Unilever op 9.

In het algemeen bevinden de best scorende bedrijven zich in de sectoren consumentendiensten, technologie, FMCG en entertainment.  Olie en gas, banken en sigarettenbedrijven zakken ten opzichte van de PwC-lijst.

"Bedrijven zijn ook merken, en dit onderzoek laat zien welke bedrijven in staat zijn om verder te reiken dan alleen de status die ze hebben op basis van hun financiele waarde’, aldus Tom Adams, global head of strategy bij FutureBrand.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in