Overslaan en naar de inhoud gaan

Eurocamp restylde logo & huisstijl

Een uniformere merkbeleving was gewenst, dus werd onder andere het logo van Eurocamp aangepakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eurocamp, aanbieder van verzorgde campingvakanties en onderdeel van het Engelse Holidaybreak, heeft de positionering aangescherpt en de visuele herkenbaarheid vergroot door restyling van de huisstijl en het logo.

related partner content for mobile comes here

MarketingOnline sprak daarom met commercial director Niels Jansen.

Wat is de strategische reden van de huisstijl-verandering en nieuwe merkbeleving?

Er zijn twee belangrijke redenen:

- Verbetering van de internationale merkbeleving

Eurocamp heeft meerdere marketing- & saleskantoren in Europa. Deze zijn tot op zekere hoogte vrij geweest in het vormgeven van de merkbeleving, inclusief de look & feel van het merk.

Daardoor kon het uiterlijk van Eurocamp in elk land waarin het campingvakanties verkoopt, verschillen.

Bij een sterke merkpositionering van Eurocamp in de verschillende Europese markten hoort een uniforme merkbeleving. We zijn daarom op zoek gegaan naar een creatief bureau dat mee wilde denken.

- Samenvoeging van Keycamp met Eurocamp

Recentelijk is Keycamp (campings en vakantiehuizen, red.) samengevoegd met Eurocamp. Oftewel, Keycamp en Eurocamp gaan samen verder als het nieuwe Eurocamp. Bij dit nieuwe Eurocamp hoort een modernisering en verfrissing van het merk waar ook de Keycamp-klanten zich mee kunnen identificeren.

Met welke achterliggende gedachte is de nieuwe Eurocamp stijl vormgegeven?

Vakantiebeleving, keuzevrijheid en diversiteit staan in de nieuwe stijl centraal. We merken dat bij zowel de vakantie als bij de voorpret de vakantiebeleving een belangrijke rol speelt. Eurocamp wil door middel van storytelling, levendige fotografie en video een vakantiebeleving creëren die iedereen op een persoonlijke manier aanspreekt.

Wat is de design rationale voor de nieuwe stijl? Met andere woorden, welke keuzes zijn er gemaakt in het design en waarom? 

‘Liberate’ staat centraal in onze communicatie. Voor Nederland vertalen we dit in ‘Alle vrijheid’.

Een frisse stijl met levendige beelden en lettertypen die de vakantiebeleving en keuzevrijheid uitdragen. ‘Alle vrijheid’ vertaalt zich naar moderne ‘through the lens’ fotografie en video.

Om de merkbeleving te vergroten maken wij gebruik van pakkende beelden die vanuit verschillende hoeken zijn gemaakt. Zo steken we meer in op emotie en vakantiebeleving. Daarnaast is er voor de typografie gekozen voor handgeschreven fonts die de uitingen een persoonlijk karakter geven.

Welk bureau is verantwoordelijk voor de nieuwe stijl van Eurocamp?

TBWA Manchester.

Wordt de nieuwe stijl doorgevoerd in alle landen waar Eurocamp actief is? En wordt de nieuwe stijl in alle landen op dezelfde wijze geïntroduceerd?

Ja, deze wordt door alle landen doorgevoerd en op dezelfde wijze geïmplementeerd. Wel heeft het Eurocamp-logo in elk land een eigen strapline in de eigen taal.

De uniformiteit is nu al terug te vinden in de brochures en straks ook op alle websites.

De nieuwe jaargids

 

De jaargids oude stijl

 

Eurocamp nieuwe stijl

 

Eurocamp oude stijl

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in