Overslaan en naar de inhoud gaan

De Volksbank: ‘De NPS is dood, leve de KRS!’

De Volksbank ontwikkelde een geheel eigen onderzoek om klanttevredenheid te onderzoeken. ‘Mensen voelen wél liefde voor een merk!’
Marinka van der Meer - CCO de Volksbank
Marinka van der Meer - CCO de Volksbank
© Foto: Betsie van Ojik
Marinka van der Meer - CCO de Volksbank
Marinka van der Meer - CCO de Volksbank
© Foto: Betsie van Ojik

Toeval? Natuurlijk niet. Toen Marinka van der Meer – nu chief customer officer (cco) bij de Volksbank – aan het begin van haar loopbaan als marktonderzoeker bij een voormalig werkgever werkte, stelde ze kritische vragen over het in gebruik nemen van de Net Promoter Score (NPS). ‘Nou dat heb ik geweten hoor’, zegt ze in haar kantoor in de Volksbank-building vlak bij Utrecht Centraal, ‘het idee was om binnen mijn voormalig werkgever een klanttevredenheidsonderzoek uit te rollen en in die tijd werd er al snel geroepen, “moeten wij ook niet overstappen naar NPS?”, maar het nadeel aan NPS, is dat “aanbevelen” – precies de kern van de promoter score - niet in de Nederlandse volksaard zit. Wij laten juist eerder van ons horen als we ergens níet tevreden over zijn.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in