Overslaan en naar de inhoud gaan

De lessen van vergane glorie

Wat hebben de Europese wijnindustrie, de Franse cinema en de haute couture-branche met elkaar gemeen? Ontdek het antwoord en trek er lering…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De overeenkomst tussen de genoemde sectoren is tweeledig. Ten eerste: ze zitten allemaal in een crisis. Ten tweede: het gaat hier om voormalige marktleiders die nu ofwel nichespelers zijn, ofwel in hoog tempo marktaandeel verliezen, ofwel hun geld verdienen met goedkopere producten voor een groter publiek. De crisis wordt veroorzaakt door het on-vermogen van deze bedrijfstakken om strategieën te ontwikkelen die door al hun stakeholders (consumenten, inkopers, leveranciers, instituties, pers, staf, promotors) geloofwaardig worden gevonden. Achter dat onvermogen steekt vaak een behoorlijke mate van arrogantie, een houding van ‘wij houden vast aan onze elitaire principes, ongeacht of het wordt gewaardeerd’. En dus ook de weigering om met hun creativiteit tegemoet te komen aan de behoeften in de markt. Het succes van nieuwe wijnlanden zoals Australië, de Amerikaanse film en nieuwe luxemodemerken zoals Tommy Hilfiger bewijst dat het ook anders kan.

related partner content for mobile comes here

Bron: Business Horizons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in