(Campagne) Het Filedier
In Rotterdam en omgeving kunnen automobilisten oog in oog komen te staan met een ‘heus filedier’: een man achter zijn autostuur met een gnoeachtige kop. Het dier draagt teksten als ‘Schat ik moet gaan. Anders ben ik te laat voor de file.’ en ‘Ik breng eerst de kinderen naar school, dan rij ik meteen door naar de file.’
Aad Storm, bij BVH verantwoordelijk voor deze klant: “De campagne wil de sociale norm verschuiven. De norm is dat we het normaal vinden dat we in de auto stappen wanneer wij dat willen. Dat geeft ons het gevoel van vrijheid, onafhankelijkheid en we denken daardoor ook meer tijd beschikbaar hebben. Deze campagne moet mensen een zetje in de richting van een nieuwe sociale norm geven. We willen graag dat mensen het normaal gaan vinden om soms ook niet in de auto stappen. Dat je het juist als vrijheid en onafhankelijkheid ervaart als je besluit niet in de file te gaan staan maar eerst even een uurtje thuis te werken bijvoorbeeld.”
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe campagne bestaat uit outdoor (billboard, abri, megamasten) in combinatie met print en online. Daarnaast ontwikkelde BVH de website ‘Filedier’ waar men tips krijgt maar ook kan geven die bijdragen aan het doel om structureel 16.000 auto’s uit de file in en rond Rotterdam te halen.
Credits:
Klant: De Verkeersonderneming
Campagne: Filedier
Bureau: BVH
Creatie: Peter van Zijp, Maarten Bakker
Artdirector: Maarten van Muijen
Strategie: Jeroen Kaal
Account: Anne-Britt van Uchelen, Aad Storm
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Modelmaking: Franziska Loeding
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid