Overslaan en naar de inhoud gaan

Branding beyond advertising

Bij veel vooraanstaande consumentenmerken behoort 50 procent van de ‘zware’ kopers in een bepaald jaar het volgende jaar al niet meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat willen consumenten eigenlijk nadat hun interesse voor een merk is gewekt? Simpel: ze zijn op zoek naar meer merkvalidatie - bevestiging, bewijzen - zodat ze zich helemaal goed kunnen voelen bij hun merkkeuze. De via reclameboodschappen opgewekte merkinteresse moet worden omgezet in dieper commitment.

related partner content for mobile comes here

Opvolgingsactiviteiten die dat bewerkstelligen, vallen onder de noemer branding beyond advertising. Daarbij draait het niet zozeer om het uitbouwen van de interesse van een klant voor een merk. Het gaat erom de klant ervan te overtuigen dat die interesse rationeel wordt ondersteund. Dat helpt de klant om de ‘fit’ (het goede gevoel over het merk) om te zetten in een solide, duurzame keuze.

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in