Overslaan en naar de inhoud gaan

'Alleen aangename reclame op publieke omroep'

Een Publieke Omroep met voornamelijk ‘aangename reclame’ en zo min mogelijk irritante commercials. Dat is het idee van reclamemaker…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van Dijk (van reclamebureau Skipintro) is geraakt door de kritiek op met name tv-reclame. Hij heeft daarom een plan dat ‘een mooie Nederlandse oplossing is voor een wereldwijd probleem’.

related partner content for mobile comes here

Van Dijk stelt voor dat elke commercial eerst een proeftijd krijgt. Hij wordt een beperkt aantal keren uitgezonden (bijvoorbeeld tien of twintig) of tot een bepaald bereik is gehaald. Als dan uit onderzoek zou blijken dat die commercial de kijker irriteert, dan mag die niet meer worden uitgezonden op de Publieke Omroep. Van Dijk: 'Het staat de adverteerder uiteraard vrij om die commercial wel uit te zenden via de commerciële zenders - tenzij die aan het plan meedoen.'
De auteur wijst erop dat de Ster de Publieke Omroep deels financiert. ‘Maar de discussie is nu steeds: helemaal géén reclame op de Publieke Omroep (en dus geen inkomsten) of wel reclame op de Publieke Omroep en dan voluit. Mijn voorstel is: alleen aangename reclame op de Publieke Omroep.’
Van Dijk legt in zijn boek van 288 pagina's uit hoe reclame werkt en wordt gemaakt en hoe reclamebureaus in elkaar zitten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in