Overslaan en naar de inhoud gaan

Aantal webshoppers groeit naar 9,3 miljoen

Er winkelden in 2010 9,3 miljoen Nederlanders van 12–74 jaar online. Dat waren er een half miljoen meer dan een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit cijfers van het . Het aandeel internetters dat nog nooit goederen via internet heeft gekocht of besteld, is verder gedaald tot 23 procent. Twee derde daarvan geeft aan als voornaamste reden om niet online te winkelen liever zelf winkels te bezoeken.

related partner content for mobile comes here

In de periode 2005-2010 is het aandeel internetters van 12-74 jaar dat online winkelt gegroeid van 55 naar 77 procent. Deze stijging is vrijwel volledig toe te schrijven aan de groep frequente e-shoppers, die in dezelfde periode toenam van 36 naar 55 procent. Ruim zeven op de tien e-shoppers zijn frequente e-shoppers.

De stijging ten opzichte van 2005 is het grootst bij vrouwen van 25-44 jaar, gevolgd door mannen in dezelfde leeftijdsgroep. Maar naar verhouding is de stijging het grootst bij de mannen van 65-74 jaar met daarna de vrouwen in de leeftijdsgroep van 45-64 jaar.

Kijkend naar opleiding is de toename van het aandeel e-shoppers het grootst onder hoogopgeleide vrouwen: van 40 procent in 2005 naar 67 procent in 2010. Hoogopgeleide mannen volgen met een toename van 55 naar 74 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in