Aantal webshoppers groeit naar 9,3 miljoen
Dit blijkt uit cijfers van het CBS. Het aandeel internetters dat nog nooit goederen via internet heeft gekocht of besteld, is verder gedaald tot 23 procent. Twee derde daarvan geeft aan als voornaamste reden om niet online te winkelen liever zelf winkels te bezoeken.
In de periode 2005-2010 is het aandeel internetters van 12-74 jaar dat online winkelt gegroeid van 55 naar 77 procent. Deze stijging is vrijwel volledig toe te schrijven aan de groep frequente e-shoppers, die in dezelfde periode toenam van 36 naar 55 procent. Ruim zeven op de tien e-shoppers zijn frequente e-shoppers.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe stijging ten opzichte van 2005 is het grootst bij vrouwen van 25-44 jaar, gevolgd door mannen in dezelfde leeftijdsgroep. Maar naar verhouding is de stijging het grootst bij de mannen van 65-74 jaar met daarna de vrouwen in de leeftijdsgroep van 45-64 jaar.
Kijkend naar opleiding is de toename van het aandeel e-shoppers het grootst onder hoogopgeleide vrouwen: van 40 procent in 2005 naar 67 procent in 2010. Hoogopgeleide mannen volgen met een toename van 55 naar 74 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid