Overslaan en naar de inhoud gaan

NL Energie misleidend over Essent

NL Energie wekt in reclame ten onrechte de indruk dat de kosten van de overname van Essent door het Duitse RWE-concern worden afgewenteld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee bevestigt de Commissie van Beroep de uitspraak van de Reclame Code Commissie dat in zijn campagne 'misleidend' is over Essent.

related partner content for mobile comes here

Energiebedrijf Essent had een klacht ingediend tegen de campagne van NL Energie (Nederlandse Energie Maatschappij). Het ging om een tv-commercial en een krantenadvertentie. Het CvB vindt de schending van de reclameregels door NL Energie zo ernstig dat ze de uitspraak breed onder het publiek wil brengen: 'Het College ziet in het feit dat de televisiecommercial bij de gemiddelde consument de - onjuiste - indruk wekt dat tengevolge van de overname van Essent door RWE de tarieven van Essent omhoog gaan of zijn gegaan, en de nadelige gevolgen die dit voor Essent kan hebben, aanleiding deze uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.'

Essent stelt in een reactie zich te beraden op een eventuele schadeclaim. 'Door de uitspraak van de RCC en bevestiging van het CvB is nu duidelijk geworden wat wel en niet toelaatbaar is op het gebied van vergelijkende reclame. Ook het CvB geeft aan dat klanten mogelijk zijn overgestapt die dat zonder de NL Energie-reclame niet zouden hebben gedaan', meldt Essent.

NL Energie liet in een reactie weten te stoppen met de omstreden reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in