Overslaan en naar de inhoud gaan

1/3 Amerikanen wil betalen voor online lokaal nieuws

36 procent van de Amerikaanse volwassenen wil betalen voor lokaal nieuws. Zo vond Pew Research.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het onderzoek wil 33 procent betalen voor een online abonnement op een lokale krant. 1 procent zou willen betalen voor een app met lokaal nieuws en 5 procent zou willen betalen voor andere lokale content.
Het percentage van 36 procent is minder dan het totaal van bovenstaande percentages, omdat respondenten op meer dan 1 vraag konden reageren.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers vroegen ook of mensen zouden willen betalen voor een online abonnement, als dat nog de enige manier was om toegang tot lokale content te krijgen. Op de vraag ‘Als je alleen met een maandelijkse fee online of mobiel toegang zou kunnen krijgen tot de inhoud van je lokale krant, zou je dat dan doen?’ antwoordde 23 procent bevestigend, ipv de hierboven 5 procent. Je kunt dus ook concluderen dat 76 procent afhaakt als een krant tot betaalde toegang overgaat.

De respondenten hebben echter niet teveel geld over voor een online abonnement. Het percentage van 23 procent zakt met 18 procent zodra wordt gevraagd of ze 10 dollar per maand zouden willen betalen.

Mobiel
30 procent van de mobiele bellers heeft 5 dollar over voor een maandelijkse abonnement op lokale nieuwscontent. Onder de app-gebruikers is 38 procent bereid. Maar dat enthousiasme verdwijnt als hen wordt gevraagd of ze 10 dollar zouden willen betalen.
Op de vraag ‘Zou je het verlies van de lokale krant een grote impact op je hebben’ antwoordde 28 procent ‘ja, dat zou een grote impact hebben op de manier waarop ze lokaal nieuws tot zich nemen’. Grootste groep die hier bevestigend op antwoordde, was de groep 50+ , niet-internetgebruikers, de groep die van meerdere kanalen gebruik maakt, de groep die meer dan 20 jaar in dezelfde gemeente woonten en de groep nieuwsjunkies.

Voor 30 procent zou het minder grote impact hebben. Respondenten die dit antwoord gaven, waren veelal terug te vinden in de groep volwassenen met relatief hoog inkomen, volwassenen met hogere opleiding, de groep die van meerdere kanalen gebruik maakt en de groep gebruikers van mobiele nieuwsbronnen.
39 procent zei dat het verlies van de krant geen impact zou hebben. Dat waren de groepen jonge volwassenen (jonger dan 50!), de groep met een breedbandaansluiting thuis, de groep die geen nieuws volgt en de groep groep die voor het nieuws maar van 1 of 2 platformen gebruik maakt.

Mensen die nu al betalen voor nieuws, zouden de papieren krant het meeste missen. Voor 43 procent zou het gemis van de krant een grote impact hebben zijn. Maar 21 procent van deze groep zou het ook niet erg vinden om op een andere wijze lokaal nieuws te moeten zoeken.

Ook blijkt uit het onderzoek dat 47 procent af en toe lokaal nieuws ontvangt op de mobiel of tablet.

Nog meer cijfers:
65 procent van de mobiele gebruikers voelt dat het makkelijker is dan 5 jaar geleden om informatie over hun gemeente te vinden, tegenover 47 procent van de nietmobielen.
51 procent van de mobiele gebruikers gebruikt zes of meer platformen maandelijks voor lokaal nieuws (vs 47 procent nietmobielen)
75 procent van de mobiele gebruikers kijkt op social network sites (vs. 42 procent nietmobielen)
15 procent van de mobiele gebruikers kijkt op Twitter (vs 4 procent van de nietmobielen)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in