Overslaan en naar de inhoud gaan

´Zonder reclame minder alcoholgebruik jongeren`

Amerikaans onderzoek onder middelbare scholieren toont aan dat alcoholreclame de keuze om te gaan drinken beïnvloedt. Ook de hoeveelheid…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral jonge meisjes zijn gevoelig voor alcoholreclame, melden de onderzoekers Henry Saffer en Dhaval Dave. Het rapport dat het National Bureau of Economic Research in New York eind november in samenvatting publiceerde, heet 'Alcohol Advertising and Alcohol Consumption by Adolescents'.

related partner content for mobile comes here

De analyse op basis van onderzoek van Saffer en Dave leidt tot de veronderstelling dat de afwezigheid van alcoholreclame leidt tot een afname van het aantal maandelijkse drinkers van 25 procent naar 21 procent. Sterker nog is de veronderstelde afname van het aantal 'binge drinkers' (5 of meer glazen per keer). Het zou gaan om een afname van 12 naar 7 procent van het aantal binge drinkers onder scholieren (Bron: STAP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in