´Zonder reclame minder alcoholgebruik jongeren`
Amerikaans onderzoek onder middelbare scholieren toont aan dat alcoholreclame de keuze om te gaan drinken beïnvloedt. Ook de hoeveelheid…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Vooral jonge meisjes zijn gevoelig voor alcoholreclame, melden de onderzoekers Henry Saffer en Dhaval Dave. Het rapport dat het National Bureau of Economic Research in New York eind november in samenvatting publiceerde, heet 'Alcohol Advertising and Alcohol Consumption by Adolescents'.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De analyse op basis van onderzoek van Saffer en Dave leidt tot de veronderstelling dat de afwezigheid van alcoholreclame leidt tot een afname van het aantal maandelijkse drinkers van 25 procent naar 21 procent. Sterker nog is de veronderstelde afname van het aantal 'binge drinkers' (5 of meer glazen per keer). Het zou gaan om een afname van 12 naar 7 procent van het aantal binge drinkers onder scholieren (Bron: STAP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid