Overslaan en naar de inhoud gaan

Youfone aapt Tele2 na en noemt dat een ‘fris geluid’

De telecomprovider claimt het domein ‘absurdisme’. Maar dat had Tele2 al eerder gedaan.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een ‘totale rebranding van het merk’, dat is het doel van de nieuwe campagne van lowbudget-telecommerk Youfone. De campagne ‘Wat You Wil’ (bureau: Natwerk) behelst naast twee televisiecommercials en diverse activaties, ook een nieuw logo en een nieuwe website. Youfone zegt te willen opvallen met een fris geluid en komt met een serie absurdistische commercials die zouden passen in de huidige tijdsgeest. Dit zijn de twee commercials.

related partner content for mobile comes here

Hoe fris het geluid dat Youfone laat horen daadwerkelijk is, is de (retorische) vraag. Een andere prijsvechter in de markt, Tele2, gooit het al een heel tijdje over de absurdistische boeg, overigens met een hogere production value. Zie bijvoorbeeld onderstaande Tele2-commercials.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

In de reacties onder het bericht over de nieuwe campagne op adformatie.nl wordt veelal verbazing geuit over de look-alike-ness van de Youfone-commercials.

Nieuwe weg
Overigens gaat de rebranding volgens Youfone verder dan absurdistische commercials. In de omslag die Youfone doormaakt draait het niet langer om lage prijzen, maar om het gemak voor de gebruiker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in