Weinig veranderingen SBS in nieuwe seizoen


Dat bleek gisteren tijdens een presentatie in Amsterdam van de nieuwe programmering van de tv-stations van SBS Broadcasting. SBS6 en Net5 krijgen in het nieuwe seizoen een nieuwe huisstijl, inhoudelijk verandert er niet heel veel.
SBS6 komt met het nieuwe programma 'Groeten uit de Rimboe', waarbij deelnemers in een oerwoud worden gedropt bij een inheemse stam. Verder zijn er de vertrouwde programma’s als Hart van Nederland, Shownieuws, Actienieuws, Peter R. de Vries en de amusementsprogramma’s van Robert ten Brink en Wendy van Dijk.
Net5 is volgens de SBS-groep de meest geprofileerde zender van Nederland. In het segment vrouwen van 20 tot 34 jaar scoort het station een marktaandeel van 13,8 procent. Programma’s als Desperate Housewives, Het Blok en Samenwonen passen daar goed in en keren dus terug. Ook Gilmore Girls, Charmed, en Law & Order krijgen een vervolg. Nieuw is het overlevingsspel Terra Incognita. Ook de serie Evelien van Martin Bril met in de hoofdrol Kim van Kooten is komend seizoen te bekijken op Net5.
Veronica komt met een Nederlandse versie van het verleidingsprogramma Paradise Hotel, verder is er een uitvinderscompetitie in Het beste idee van Nederland en keert Veronica’s Lekkerste terug. Ook is Gotcha! weer te zien, waarin BN’ers erin worden geluisd met de verborgen camera.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe SBS-leiding ziet de nieuwe concurrentie van Talpa met veel vertrouwen tegemoet. ‘Onze drie zenders hebben een eigen gevoelswereld', zei SBS-topman Patrick Tillieux. ‘Ze vormen samen een goede combinatie en zijn complementair aan elkaar. Wij zorgen voor evolutie in continuïteit.' Programmaleider Eric van Stade wist zelfs te melden dat de SBS-zenders nog in marktaandeel gaan groeien.
Tillieux zei ook dat SBS nog een eigen radiozender zoekt. ‘Maar de gelegenheid moet zich wel voordoen. Een zender moet te koop staan en voor een goede prijs. Maar cross-mediaal zijn wij nu al bij uitstek, omdat wij naast tv-zenders over het grootste omroepblad (Veronica Magazine) beschikken', zei Tillieux tegen het ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid