Wat wel en niet te zeggen op Twitter
Zelfbenoemd social mediawetenschapper Dan Zarella verzamelde links die gepost werden op populaire social mediasites. De Amerikaan bekeek welke content het meest werd gedeeld, en filterde er zo de meest en minst populaire woorden uit.
Opmerkelijk: minst populair zijn de woorden die veelal door de Twitter-incrowd worden gebezigd: vs., apps, review, down, poll, game, Twitter, social, time, iPhone, maar ook USA Today, TV en live.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet mainstream Facebook-publiek houdt weer niet van woorden als Twitter, Google, en iPhone. De onderzoekers concludeert hieruit dat marketeers die zich richten op een grotere groep social mediagebruikers, zich niet moeten branden aan de trendy techie-woorden die hun adviseurs normaliter twitteren.
Welke woorden kunnen wel? Facebook, why, world, how, health, bill, big, says, best, video, you, Apple, media, top, first en Obama (de Amerikaanse onderzoeker keek vooral naar lokale tweets).
Overige bevindingen:
- Bijvoeglijke naamwoorden en bijwoorden doen het minder goed dan zelfstandige naamwoorden en werkwoorden.
- Artikelen met sexuele verwijzingen worden vaker gedeeld dan andere verhalen.
- Simpele taal wordt meer gewaardeerd op Facebook.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid