Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat wel en niet te zeggen op Twitter

Welke woorden kunnen marketeers het beste vermijden in hun tweets naar consumenten?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zelfbenoemd social mediawetenschapper Dan Zarella verzamelde links die gepost werden op populaire social mediasites. De Amerikaan bekeek welke content het meest werd gedeeld, en filterde er zo de meest en minst populaire woorden uit.

related partner content for mobile comes here

Opmerkelijk: minst populair zijn de woorden die veelal door de Twitter-incrowd worden gebezigd: vs., apps, review, down, poll, game, Twitter, social, time, iPhone, maar ook USA Today, TV en live.

Het mainstream Facebook-publiek houdt weer niet van woorden als Twitter, Google, en iPhone. De onderzoekers concludeert hieruit dat marketeers die zich richten op een grotere groep social mediagebruikers, zich niet moeten branden aan de trendy techie-woorden die hun adviseurs normaliter twitteren.

Welke woorden kunnen wel? Facebook, why, world, how, health, bill, big, says, best, video, you, Apple, media, top, first en Obama (de Amerikaanse onderzoeker keek vooral naar lokale tweets).

Overige bevindingen:

- Bijvoeglijke naamwoorden en bijwoorden doen het minder goed dan zelfstandige naamwoorden en werkwoorden.
- Artikelen met sexuele verwijzingen worden vaker gedeeld dan andere verhalen.
- Simpele taal wordt meer gewaardeerd op Facebook.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in