Overslaan en naar de inhoud gaan

Wanneer kopen Nederlanders online?

Op zondag browsen de meeste bezoekers, maar op woensdag worden de meeste orders geplaatst, zo ontdekte online winkelcentrum Beslist.nl. Op…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Op zondag browsen de meeste bezoekers, maar op woensdag worden de meeste orders geplaatst, zo ontdekte online winkelcentrum Beslist.nl. Op zondag shoppen mensen tussen 11 en 16 uur en na het avondeten.

related partner content for mobile comes here

Piek

De piek op woensdag is om 21 uur, dan kijken mensen vooral voor speelgoed, schoenen en drogisterijartikelen.

Drukke dagen

Beetje open deur, maar de cijfers laten een ander zoek- en koopgedrag zien dan in de traditionele retail, waar vooral het einde van de week en het weekeinde drukke dagen zijn.

Beslist.nl geeft aan dat het voor retailers die zowel een fysieke winkel als een webshop hebben, het belangrijk is hier onderscheid in te maken en er rekening mee te houden. Op zaterdag is er door de dag heen een stabiel aantal bezoekers op Beslist.nl maar is de conversie (het aantal verkopen in verhouding tot het aantal bezoekers) lager dan op andere dagen.

Waarom woensdag? Volgens Beslist.nl omdat:

-  Het aannemelijk is dat men cadeaus en boodschappen voor het weekend in huis wil hebben en de meeste webshops een levertijd van één à twee dagen hebben.

- Doordeweeks mensen vaak te druk zijn om naar een fysieke winkel te gaan en met online shoppen bespaart men bovendien ook in het weekend tijd.

- Vooral bij speelgoed en schoenen het zo kan zijn dat men over duurdere aankopen wat langer wil nadenken.

Sturen op data

Beslist.nl hoopt dat webshops meer sturen op data. Om leverbeloften na te kunnen komen is het bijvoorbeeld belangrijk te weten op welke dagen en tijden de hoogste pieken zijn en hier beloften op aan te passen, als dat nodig is.

Advies van het online winkelcentrum: om meer continuïteit in de conversie te realiseren zouden marketingacties afgestemd moeten zijn op het bezoek- en koopgedrag van de klant. Juist voor (nog) minder bekende webshops kan het sturen op data een grote concurrentiesprong opleveren omdat het weinig tijd kost maar veel effectief is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in