Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor Unilever is het ijsseizoen goed begonnen

Meer omzet in Europa dankzij warme voorjaar.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Unilever zag in het tweede kwartaal van dit jaar de verkopen bij ijsmerken Ben & Jerry's en Magnum flink oplopen.

Daarnaast deden prijsverhogingen ook hun ding. De omzet steeg in Q2 naar 14,4 miljard euro, een groei van 3 procent. Daarmee doet Unilever het ook beter dan de markt: die groeide volgende CFO Graeme Pitkethly met 2 procent.

De opbrengsten over het eerste half jaar komen daarmee op 27,7 miljard euro, de nettowinst steeg met dik 22 procent naar 3,3 miljard euro.

Naast ijsjes deed ook het merk Dove goede zaken, met de nieuwe babylijn die nu in 19 landen wordt verkocht.

Investeringen in de lange termijn waren er in de vorm van acquisities: het personal care-merk Hourglass in de VS, personal care-merk Quala in Latijns Amerika en de samenwerking met Europe & Asia Commercial Company Ltd in Myanmar.

Desondanks heeft het bedrijf last van omstandigheden in met name Brazilië, India en Indonesië. Ook in Europa is de consument nog afwachtend.

Daarnaast heeft Unilever zijn margarinemerken ook nog niet verkocht. Terwijl de fabrikant had gehoopt tegen deze tijd een koper te vinden. Unilever focust nu op een veiling, tegen het einde van het jaar.

De tweede helft van 2017 ziet er ook goed uit, aldus Pitkethly. Er worden nieuwe producten geïntroduceerd en men investeert meer in marketing.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in