Overslaan en naar de inhoud gaan

Voetbalbond UEFA trapt campagne #WePlayStrong af

Doel is om vrouwen meer te laten voetballen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de week dat de finale van de Champions League voor vrouwen tussen Olympique Lyonnais en Paris Saint-Germain wordt gespeeld in Cardiff, lanceert de Europese voetbalbond UEFA ook meteen een campagne gericht op vrouwen.

related partner content for mobile comes here

Groot onderzoek
De UEFA heeft als doel voetbal de grootste sport te maken voor vrouwen en meisjes in Europa in het jaar 2022. Uit een onderzoek van de Europese voetbalbond blijkt ook dat voetbal een positieve invloed heeft op het zelfvertrouwen, zelfbewustzijn en algemeen welzijn van tienermeisjes. Méér dan andere populaire sporten. Het onderzoek is uitgevoerd onder 4000 meisjes en vrouwen vanaf dertien jaar oud. Meer over het onderzoek is hier te lezen.

De campagne
In de campagnefilm zijn verschillende vrouwen te zien die een balletje trappen. De kijker wordt aangemoedigd aan te sluiten bij deze vrouwen door ook te gaan voetballen. De campagne is vooral bedoeld om ervoor te zorgen dat meisjes tussen de twaalf en veertien jaar oud niet zullen stoppen met voetbal. Meisjes in deze leeftijdscategorie die het voor gezien houden, worden door de UEFA als het grootste ‘probleem’ gezien.

#WePlayStrong is ontwikkeld door het bureau FCB Inferno en de regie was in handen van Kibwe Tavares. De campagne zal vandaag online worden gelanceerd en morgen tijdens de vrouwenfinale van de Champions League voor het eerst te zien zijn op tv in alle 55 landen die zijn aangesloten bij de UEFA.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in