Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedselgevechten

Middelgrote bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie hebben nauwelijks toekomst, omdat ze de geografische exposure en schaalvoordelen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de voedingsmiddelenindustrie is het niet zo zeer grootte dat er toe doet, maar de sterkte van de merken. Niet voor niets zijn de grote fabrikanten die in de loop van de jaren duizenden zwakke merken om zich heen verzameld hebben, daar nu drastisch in gaan snijden. Kleinere, meer wendbare groepen als Campbell en Kelloggs hebben daar een duidelijk voordeel. Het Franse Danone, sterk in yoghurt, is nu succesvol aan het uitbreiden in de ‘hot’ markt van functional foods, waar nog ruimte is voor groei en prijsstijging. Sterke wereldmerken in voeding zijn zeldzaam, en dus is Unilever CEO Niall Fitzgerald groei aan het kopen, getuige de recente overname van Ben & Jerry’s. Met Bestfoods zou Unilever twee van de top drie foodmerken verwerven: Hellmann’s mayonaise en Knorr gedroogde soepen. Maar helaas.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: The Economist, 6-5-2000<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in