Overslaan en naar de inhoud gaan

Vernieuwd MSN schrapt bannerposities

Microsoft heeft het aantal advertentieposities op de vernieuwde homepage van MSN sterk gereduceerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vandaag gelanceerde homepage van is onderdeel van een internationale ‘rebranding’. Wel heeft de Nederlandse MSN als eerste ter wereld ook op de achterliggende pagina’s een nieuw ontwerp gekregen. Het nieuwe design is getest onder gebruikers en is volgens Microsoft 'consistenter, opener en lichter'. Op de homepage zijn, naast de Hotmail berichten, de sociale netwerken Windows Live, Facebook en Twitter geïntegreerd. Ook de redactionele invulling is aangepakt. MSN verlegt de focus door minder gossip en tabloid nieuws te brengen en meer actualiteit en entertainment. Tegelijk wordt het aantal updates aanzienlijk verhoogd.

related partner content for mobile comes here

Opvallend is de forse vermindering van het aantal advertentieposities. De homepage bevat slechts één advertentie boven de ‘fold'. Microsoft stelt dat de vernieuwde homepage vooral een platform moet gaan bieden voor 'meer creatieve advertentieoplossingen'. Tevens zal MSN meer focus geven aan ‘branded content’. Nieuw is bijvoorbeeld een module voor advertorials die de zichtbaarheid op de homepage vergroot.

Behalve deze wijzigingen heeft ook de een upgrade en het nieuwe design gekregen. De mobiele site biedt, naast de nieuwsberichten, speciaal voor onderweg ook actueel filenieuws en het laatste weerbericht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in