CRM-case: Blue Bands Beroepenkookboek
Kookboeken zijn bekend terrein voor Blue Band. De meeste mensen hebben wel een Blue Band-ringband in huis, van basis- tot en met pasta- en visrecepten.
Ditmaal komt Unilever met een kookboek voor recepten voor kinderen. Een beroepenkookboek wel te verstaan, waarbij het inzicht is dat kinderen van nature groter willen zijn. Later willen ze piloot worden, of danseres. Maar daarvoor zullen ze eerst heel veel boter op hun boterham moeten smeren.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDaarnaast: koken en eten moet wel leuk blijven. De recepten worden dus met een knipoog gebracht en staan in het teken van wat kinderen willen worden en wat ze hiervoor moeten eten. Zoals Broccoli Piloottaart, FC Spaghetti, Politie in Visburger.
De campagne wordt breed ingezet. De promotie van het beroepenkookboek in de landelijke supermarkten wordt gecommuniceerd via een tag on op tv, abri en advertenties.
CRM-traject
Daarnaast is Draftfcb met Blue Band een crm-traject gestart, gericht aan moeders met kinderen in een bepaalde levensfase:
- DM met een bordje voor het eerste boterhammetje (7 maanden)
- DM met een slabbetje voor als het kind met de pot mee gaat eten (1 jaar)
- Activiteiten bij kinderdagverblijven: smeerdiploma voor kinderen tussen de 2 en 3.
- DM met een brooddoos voor als het kind voor het eerst naar school gaat (4 jaar).
In alle communicatie en op alle middelen komen de illustraties van de beroepen terug. Van piloot tot profvoetballer en van danseres tot juf.
De beroepencampagne is week 45 van start gegaan en loopt door tot 20 november 2010.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid