Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM-case: Blue Bands Beroepenkookboek

Draftfcb ontwikkelde voor Blue Band de beroepencampagne, waarbij alles draait om het grote beroepenkookboek. Bij het bereiken van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kookboeken zijn bekend terrein voor Blue Band. De meeste mensen hebben wel een Blue Band-ringband in huis, van basis- tot en met pasta- en visrecepten.

related partner content for mobile comes here

Ditmaal komt Unilever met een kookboek voor recepten voor kinderen. Een beroepenkookboek wel te verstaan, waarbij het inzicht is dat kinderen van nature groter willen zijn. Later willen ze piloot worden, of danseres. Maar daarvoor zullen ze eerst heel veel boter op hun boterham moeten smeren.

Daarnaast: koken en eten moet wel leuk blijven. De recepten worden dus met een knipoog gebracht en staan in het teken van wat kinderen willen worden en wat ze hiervoor moeten eten. Zoals Broccoli Piloottaart, FC Spaghetti, Politie in Visburger.

De campagne wordt breed ingezet. De promotie van het beroepenkookboek in de landelijke supermarkten wordt gecommuniceerd via een tag on op tv, abri en advertenties.

CRM-traject

Daarnaast is Draftfcb met Blue Band een crm-traject gestart, gericht aan moeders met kinderen in een bepaalde levensfase:

- DM met een bordje voor het eerste boterhammetje (7 maanden)
- DM met een slabbetje voor als het kind met de pot mee gaat eten (1 jaar)
- Activiteiten bij kinderdagverblijven: smeerdiploma voor kinderen tussen de 2 en 3.
- DM met een brooddoos voor als het kind voor het eerst naar school gaat (4 jaar).

In alle communicatie en op alle middelen komen de illustraties van de beroepen terug. Van piloot tot profvoetballer en van danseres tot juf.

De beroepencampagne is week 45 van start gegaan en loopt door tot 20 november 2010.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in