Overslaan en naar de inhoud gaan

UPDATE: Ophef over Jumbo kerstcommercial en lied

De ophef die ontstaan is over de gisteren gelanceerde kerstcommercial van Jumbo berust op een misverstand, zo laat de supermarktketen weten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een fijne kerst is lang niet voor iedereen vanzelfsprekend, bedachten bureau Alfred en Jumbo Supermarkten. Zo ontstond het idee om samen met diverse maatschappelijke organisaties – waaronder Voedselbanken Nederland en Nationaal Ouderenfonds – en bekende Nederlandse artiesten de handen ineen te slaan. Samen met klanten willen zij zoveel mogelijk mensen een mooiere kerst bezorgen, in de vorm van kerstdiners en kerstpakketten. Om echt héél Nederland voor elkaar in beweging te krijgen, is een groot aantal artiesten samen de studio ingegaan. Onder de naam ‘EenMaal Voor Allen’ hebben zij de kerstsingle ‘Kerstmis Vier Je Samen’ opgenomen.

related partner content for mobile comes here

De drie minuten durende commercial was gisteravond nog maar net op tv toen de kritiek losbarstte op sociale media.  De combinatie van de boodschap en het inhuren van tientallen dure zangers en zangeressen, schoot veel mensen in het verkeerde keelgat. Sommigen vinden dat het geld van de commercial beter direct aan de Voedselbank had kunnen worden overgemaakt.

Ook vinden veel mensen dat de commercial niet origineel is. Hij zou zijn nageaapt van de Coca Cola-kerstreclame en de kerstboodschap van Band Aid. 

Woordvoerder Maurice Nieuwland, communicatie adviseur corporate communicatie van Jumbo Supermarkten, tegen Adformatie: &;In tegenstelling tot wat nu op social media verschijnt hebben alle betrokken artiesten belangeloos meegewerkt aan de opname van het themalied, waarvan de opbrengsten ten goede komen aan negen maatschappelijke organisaties. De artiesten hebben enkel een geringe onkostenvergoeding gekregen voor de dag dat zij hebben meegewerkt aan de opname van de tv-reclame.&

Jumbo hoopt dat dit misverstand het doel van deze actie – aandacht vragen voor armoede en eenzaamheid – niet in de weg staat.

 

Hoe de kerstgedachte van Jumbo werkt: bij een Jumbo-filiaal kan een gerechtcoupon naar keuze worden gekocht. Bij elke twee gedoneerde gerechten, doneert Jumbo een derde gerecht. Alle gedoneerde gerechten worden voor de feestdagen verdeeld onder de maatschappelijke organisaties in de vorm van kerstpakketten en kerstdiners op verschillende plekken in Nederland. De opbrengst van ‘Kerstmis Vier Je Samen’ komt uiteraard ook ten goede aan de actie.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in