Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever verkoopt verse groenten onder merken Conimex, Knorr en Unox

Fast moving gigant wil het eenvoudiger maken om verse groenten op tafel te zetten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In het kader van de samenwerking zijn vijf verspakketten samengesteld die onder de vlag van Conimex, Knorr en Unox te vinden zijn in het AGF-schap. De introductie vond afgelopen weekeinde plaats bij de supermarkten van DEEN (Superunie), Ook in andere supermarkten moeten de verspakketten komen te liggen.

related partner content for mobile comes here

 

Unilever werkt hierbij samen met Koninklijke telersvereniging ZON. Met de introductie van de verspakketten willen beide partijen het naar eigen zeggen eenvoudiger maken om verse groente op tafel te zetten. Ze verwijzen daarbij naar cijfers van het Voedingscentrum, waaruit blijkt dat Nederlanders gemiddeld slechts de helft van de groenten eten die ze nodig hebben. Bij kinderen is de situatie nog dramatischer.


 

 

Met de seizoenen mee

Ieder pakket levert 200 gram groente per persoon, waar 250 gram groente de dagelijks aanbevolen hoeveelheid is. De samenstelling van de verspakketten zal bovendien met de seizoenen variëren. 'Niet iedereen vindt het makkelijk om met de seizoenen mee te koken,' zegt Sarah Richardson, marketingmanager bij Unilever Benelux.

 

'Wij hebben met de merken Unox, Knorr en Conimex veel ervaring met de Nederlandse consument,  we kennen hun smaakvoorkeuren en de recepturen. Deze kennis hebben we ingezet om samen met ZON verspakketten te ontwikkelen die altijd lukken, heerlijk smaken en het makkelijk maken om een groot deel van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten te halen.'

 

Telers een gezicht geven

Koninklijke telersvereniging ZON bundelt de krachten van  ruim tweehonderd telers die zich presenteren op het digitale platform

vaneigenbodem.nl. ZON-directeur Michiel van Ginkel: 'Het lijkt soms of we vergeten zijn dat elk jaargetijde zijn eigen unieke aanbod heeft. Dat willen we weer onder de aandacht brengen. Met lekkere, gezonde producten die  lokaal worden geoogst door telers die wij een gezicht geven.'

. ZON-directeur Michiel van Ginkel: 'Het lijkt soms of we vergeten zijn dat elk jaargetijde zijn eigen unieke aanbod heeft. Dat willen we weer onder de aandacht brengen. Met lekkere, gezonde producten die  lokaal worden geoogst door telers die wij een gezicht geven.'

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in