Uitgesteld kijken groeit


Dat is iets meer dan in 2009, toen het aandeel uitgesteld kijken nog 1,6 procent betrof. Verder bereikten de digitale zenders gemiddeld per maand gezamenlijk 61,6 pct van de Nederlandse bevolking.
Dat blijkt uit het jaarrapport over 2010 van de Stichting Kijkonderzoek (SKO). De officieuze cijfers werden begin vorige week al bekendgemaakt. Toen bleek al dat de Nederlander iets meer tv heeft gekeken in 2010 dan het jaar ervoor: gemiddeld 191 minuten (3 uur en 11 minuten) per dag. In 2009 was de gemiddelde kijktijd 184 minuten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe stijging van de kijktijd in 2010 is deels te verklaren door grote evenementen als het Wereldkampioenschap voetbal en een regenachtige augustusmaand, concludeert SKO.
De top 25 meest bekeken programma’s in 2010 wordt aangevoerd door de WK finale Nederland-Spanje van 11 juli 2010 met 8.513.000 kijkers. De meest bekeken uitzending van een niet-sportprogramma is de uitzending van Boer zoekt vrouw van 19 december 2010 met 4.230.000 kijkers.
Het marktaandeel in de avond (18:00- 24:00 uur) van de Publieke Omroep steeg van 36,8 naar 37,6 pct. RTL Nederland ging van 27,5 naar 28,3 pct en SBS zag het aandeel dalen van 21,7 naar 19,7 pct. Nederland 1 was ook in 2010 weer de best scorende zender.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid