Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgesteld kijken groeit

De gemiddelde kijktijd per dag is gestegen ten opzichte van 2009 met 7 minuten. Daarvan is 2,1 pct uitgesteld kijken binnen zes dagen na de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is iets meer dan in 2009, toen het aandeel uitgesteld kijken nog 1,6 procent betrof. Verder bereikten de digitale zenders gemiddeld per maand gezamenlijk 61,6 pct van de Nederlandse bevolking.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit het jaarrapport over 2010 van de (SKO). De officieuze cijfers werden begin vorige week al bekendgemaakt. Toen bleek al dat de Nederlander iets meer tv heeft gekeken in 2010 dan het jaar ervoor: gemiddeld 191 minuten (3 uur en 11 minuten) per dag. In 2009 was de gemiddelde kijktijd 184 minuten.

De stijging van de kijktijd in 2010 is deels te verklaren door grote evenementen als het Wereldkampioenschap voetbal en een regenachtige augustusmaand, concludeert SKO.

De top 25 meest bekeken programma’s in 2010 wordt aangevoerd door de WK finale Nederland-Spanje van 11 juli 2010 met 8.513.000 kijkers. De meest bekeken uitzending van een niet-sportprogramma is de uitzending van Boer zoekt vrouw van 19 december 2010 met 4.230.000 kijkers.

Het marktaandeel in de avond (18:00- 24:00 uur) van de Publieke Omroep steeg van 36,8 naar 37,6 pct. RTL Nederland ging van 27,5 naar 28,3 pct en SBS zag het aandeel dalen van 21,7 naar 19,7 pct. Nederland 1 was ook in 2010 weer de best scorende zender.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in