Overslaan en naar de inhoud gaan

Trouw online

Loyale klanten zijn goud waard. Daar komen de dotcombedrijven ook achter. Beloningsprogramma´s kunnen helpen bij het kweken van online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dm-ers weten het allang: loyale klanten leveren veel meer op dan niet-loyale en dus is het buitengewoon belangrijk om klanten te behouden. Dat geldt ook in de wereld van internet. Want een klant die verknocht is aan een site, koopt niet alleen meer, maar vertelt dat ook door aan vrienden. En betere reclame kun je je niet wensen. Bedrijven als CDNow, eToys, Amazon en Yahoo zijn daar inmiddels achter. Ze geven handenvol geld uit om consumenten die eenmaal binnen zijn geweest, terug te laten komen en om hen aan te sporen nieuwe bezoekers te werven.

related partner content for mobile comes here

Online beloningsprogramma´s kunnen helpen om van eenmalige kopers trouwe klanten te maken. Maar dan moet zo´n beloningsprogramma wel helder en duidelijk zijn. Zo kunnen er punten worden gegeven bij aankopen, bij het werven van nieuwe klanten, bij het meewerken aan onderzoek en bij andere vormen van interactie. Als die punten op korte termijn om te zetten zijn in presentjes of kortingen, heeft de consument ook een prikkel om klant te blijven. Het voordeel van internet is dat het gedrag van de klant op de voet kan worden gevolgd, zodat ook de incentives op maat kunnen worden gemaakt. Maar het principe blijft hetzelfde: klanten vinden het leuk beloond te worden. Ook in de virtuele wereld.

< SIZE=1>Bron: admap, december 2000<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in